Z danych zebranych przez Salesforce wynika, że po odbiciu w czwartym kwartale globalna sprzedaż online spadła o 2% w porównaniu rok do roku. W pierwszym kwartale 2023 Europa Wschodnia może się pochwalić wzrostem handlu online na poziomie 14% w porównaniu z 9% wzrostem w poprzednim kwartale.
W tym samym okresie w Holandii zanotowano spadek sprzedaży online o 12%, w krajach nordyckich i w Wielkiej Brytanii sprzedaż zmalała o 10%, zaś w Niemczech o 5%. Francja i Włochy mogą pochwalić się wzrostami na poziomie odpowiednio 4% i 6%, a Hiszpania o 19 proc.
Dane potwierdzają także wyniki największych operatorów kurierskich i pocztowych. Z powodu malejącej sprzedaży internetowej tonaż przetransportowany drogą lotniczą w pierwszym kwartale przez DHL Global Forwarding zmalał o 19 proc., ale w marcu spadek sięgnął 17 proc.
Czytaj więcej
Z ankiety EFL wynika, że inwestycje przewoźników pozostaną na ubiegłorocznym poziomie, podobnie jak przychody.
W przypadku transport morskiego spowolnienie w pierwszym kwartale sięgnęło 17 proc., zaś w marcu dynamika spadku zmalała do 10 proc. Lekka poprawa z upływem miesięcy widoczna jest także w przesyłkach paczek. Liczba obsłużonych przez DHL Express przesyłek w pierwszym kwartale wykazała 1-procentowy spadek, ale w marcu już 3-procentowy wzrost, licząc rok do roku.