Dlaczego DHL eCommerce planuje wykupić udziały Cainiao w APM Solutions?
DHL eCommerce Polska planuje przejęcie udziałów Cainiao w spółce APM Solutions, aby uzyskać pełną kontrolę nad siecią automatów paczkowych i przyspieszyć jej rozwój w Polsce. Dzięki temu nasza firma będzie mogła jeszcze szybciej dostosowywać swoje usługi do dynamicznie zmieniających się potrzeb zarówno sprzedawców, jak i konsumentów. Transakcja jest kolejnym etapem wielomilionowej inwestycji w rozbudowę sieci i potwierdza długofalowe zaangażowanie DHL na polskim rynku. Jesteśmy bardzo wdzięczni za bardzo sprawną współpracę z Cainiao i cieszymy się, że będziemy mogli obsługiwać ich jako klienta.
Ile automatów paczkowych DHL eCommerce będzie miał na koniec przyszłego roku w Polsce?
Szacujemy, że do końca przyszłego roku nasza sieć będzie liczyć 10 000 automatów paczkowych. Planowane przejęcie pełnej kontroli nad rozwojem sieci ma umożliwić dalszą, intensywną ekspansję w tym segmencie. Dodatkowo Grupa DHL planuje kolejne inwestycje w Polsce, gdzie w ciągu ostatnich trzech lat inwestowała średnio 235 milionów euro rocznie. Przykładem realizacji tych planów jest właśnie dynamiczny rozwój usług OOH (out-of-home) oraz budowa Międzynarodowego Centrum Logistycznego koło Poznania, wartego 180 milionów euro.
Czytaj więcej
Nieskoordynowane z innymi państwami regionu zamknięcie granicy z Białorusią przynosi szkodę polsk...