Pomimo inflacji i wzrostu kosztów, rosną zyski firm logistycznych

Specjalizująca się w obsłudze branży produktów szybko zbywalnych i farmaceutycznej spółka inwestuje w cyfryzację i alternatywne paliwa.

Publikacja: 18.07.2023 08:35

Pomimo inflacji i wzrostu kosztów, rosną zyski firm logistycznych

FM Logistic

Foto: FM Logistic

W roku podatkowym 2022/23 zakończonym 31 marca 2023 roku działająca w 14 krajach spółka FM Logistic zaraportowała przychody 1 713 mln euro, o 13 proc. większe niż rok wcześniej. Zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 15 proc. do 36,2 mln euro pomimo znaczących podwyżek energii oraz inflacji. 

Spółka podała, że wartość nowych kontraktów sięgnęła 262 mln euro, z których 60 proc. pochodzi z e-handlu. W całości przychodów obsługa e-handlu daje 20 proc. Zmieniała systemy IT dając klientom możliwość zarządzania łańcuchami dostaw.  Ostatni rok pokazuje znaczenie naszej strategii rozwoju sprzedaży wielokanałowej (omnichannel) i zrównoważonego łańcucha dostaw, ale także zdolność firmy FM Logistic do adaptacji i radzenia sobie ze zmianami w kontekście międzynarodowym. Wielu nowych klientów zaufało nam i powierzyło kontrolę nad wszystkimi kanałami dystrybucji, zarówno we Francji, jak i poza jej granicami. Bardziej niż kiedykolwiek, nasza strategia rezonuje z kwestiami środowiskowymi: zrównoważony rozwój musi znajdować się w centrum działalności logistycznej, zgodnie z wymaganiami naszych klientów i naszych akcjonariuszy. Ambicją FM Logistic jest kontynuowanie wizji zrównoważonego łańcucha dostaw i wspieranie jej realizacji poprzez cyfryzację i automatyzację naszych procesów – wskazuje CEO firmy FM Logistic Jean-Christophe Machet.

Czytaj więcej

Piętnaście paczek w mgnieniu oka

Grupa dokonała dużych inwestycji w automatyzację (5 jest w realizacji) oraz w alternatywne paliwa. Do 2030 roku Grupa planuje osiągnąć neutralność klimatyczną. Stąd nakłady na fotowoltaikę, wybór wyższych magazynów, które zmniejszają emisje CO2 na paletę o 10 proc. oraz drewniane szkielety nowych magazynów. W Hiszpanii otworzyła staję wodorową, wytwarzającą tygodniowo 45 kg gazu do tankowania 18 wózków widłowych na 12-godzinną zmianę. 

FM Logistic zreorganizowała zarządzanie łącząc zarząd FM Logistic i Batilogistic, firma rozwija się także na nowych rynkach jak Indie, Wietnam oraz Brazylia. Poza Francją wytworzonych jest 65 proc. obrotów (wzrost o 19 proc.). W Europie Centralnej FM Logistic odnotował w ostatnich 12 miesiącach intensywny rozwój w działalności tak magazynowej, jak i transportowej. W regionie Europy Centralnej firma dysponuje obecnie powierzchnią 1 mln mkw. Uruchomiono nowe lokalizacje: platformy logistyczne w Wiskitkach, Głogowie i Niepołomicach oraz 5 magazynów przeładunkowych: w Szczecinie, Białymstoku, Krakowie, Wrocławiu i czeskim Ołomuńcu. Wzrost biznesu zapewniły przede wszystkim operacje dla e-commerce świadczone dla nowych i obecnych klientów operatora oraz rozwój sieci drobnicowej. 

Czytaj więcej

Pół miliarda euro na wielosystemowe lokomotywy

FM Logistic CE posiada 16 platform logistycznych, 30 magazynów przeładunkowych i zatrudnia ponad 5 000 pracowników, a także zarządza flotą ok. 2 500 pojazdów. Jeden z dużych konkurentów, Grupa Raben, zanotowała ponad 25-procentowy przyrost obrotów, do 4,3 mld zł. DB Schenker uzyskał w Polsce niemal 8-procentowy wzrost przychodów do blisko 2,5 mld zł, zaś Rohlig Suus zwiększył przychody o niemal 76 proc. do 2 mld zł. 

FM Logistic zakłada, że w 2030 roku jej przychody sięgną 3 mld euro. 

W roku podatkowym 2022/23 zakończonym 31 marca 2023 roku działająca w 14 krajach spółka FM Logistic zaraportowała przychody 1 713 mln euro, o 13 proc. większe niż rok wcześniej. Zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 15 proc. do 36,2 mln euro pomimo znaczących podwyżek energii oraz inflacji. 

Spółka podała, że wartość nowych kontraktów sięgnęła 262 mln euro, z których 60 proc. pochodzi z e-handlu. W całości przychodów obsługa e-handlu daje 20 proc. Zmieniała systemy IT dając klientom możliwość zarządzania łańcuchami dostaw.  Ostatni rok pokazuje znaczenie naszej strategii rozwoju sprzedaży wielokanałowej (omnichannel) i zrównoważonego łańcucha dostaw, ale także zdolność firmy FM Logistic do adaptacji i radzenia sobie ze zmianami w kontekście międzynarodowym. Wielu nowych klientów zaufało nam i powierzyło kontrolę nad wszystkimi kanałami dystrybucji, zarówno we Francji, jak i poza jej granicami. Bardziej niż kiedykolwiek, nasza strategia rezonuje z kwestiami środowiskowymi: zrównoważony rozwój musi znajdować się w centrum działalności logistycznej, zgodnie z wymaganiami naszych klientów i naszych akcjonariuszy. Ambicją FM Logistic jest kontynuowanie wizji zrównoważonego łańcucha dostaw i wspieranie jej realizacji poprzez cyfryzację i automatyzację naszych procesów – wskazuje CEO firmy FM Logistic Jean-Christophe Machet.

Firmy
Wielka Brytania będzie cała w barwach InPost
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Firmy
Orlen Paczka na sprzedaż
Firmy
W kurierce zaczyna być dla FedEx „pod górę”
Firmy
Nadchodzą potężne turbulencje na rynku kurierskim
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Firmy
Raben wchodzi do Szwajcarii
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej