Pomimo inflacji i wzrostu kosztów, rosną zyski firm logistycznych

Specjalizująca się w obsłudze branży produktów szybko zbywalnych i farmaceutycznej spółka inwestuje w cyfryzację i alternatywne paliwa.

Publikacja: 18.07.2023 08:35

Pomimo inflacji i wzrostu kosztów, rosną zyski firm logistycznych

FM Logistic

Foto: FM Logistic

W roku podatkowym 2022/23 zakończonym 31 marca 2023 roku działająca w 14 krajach spółka FM Logistic zaraportowała przychody 1 713 mln euro, o 13 proc. większe niż rok wcześniej. Zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 15 proc. do 36,2 mln euro pomimo znaczących podwyżek energii oraz inflacji. 

Spółka podała, że wartość nowych kontraktów sięgnęła 262 mln euro, z których 60 proc. pochodzi z e-handlu. W całości przychodów obsługa e-handlu daje 20 proc. Zmieniała systemy IT dając klientom możliwość zarządzania łańcuchami dostaw.  Ostatni rok pokazuje znaczenie naszej strategii rozwoju sprzedaży wielokanałowej (omnichannel) i zrównoważonego łańcucha dostaw, ale także zdolność firmy FM Logistic do adaptacji i radzenia sobie ze zmianami w kontekście międzynarodowym. Wielu nowych klientów zaufało nam i powierzyło kontrolę nad wszystkimi kanałami dystrybucji, zarówno we Francji, jak i poza jej granicami. Bardziej niż kiedykolwiek, nasza strategia rezonuje z kwestiami środowiskowymi: zrównoważony rozwój musi znajdować się w centrum działalności logistycznej, zgodnie z wymaganiami naszych klientów i naszych akcjonariuszy. Ambicją FM Logistic jest kontynuowanie wizji zrównoważonego łańcucha dostaw i wspieranie jej realizacji poprzez cyfryzację i automatyzację naszych procesów – wskazuje CEO firmy FM Logistic Jean-Christophe Machet.

Czytaj więcej

Piętnaście paczek w mgnieniu oka

Grupa dokonała dużych inwestycji w automatyzację (5 jest w realizacji) oraz w alternatywne paliwa. Do 2030 roku Grupa planuje osiągnąć neutralność klimatyczną. Stąd nakłady na fotowoltaikę, wybór wyższych magazynów, które zmniejszają emisje CO2 na paletę o 10 proc. oraz drewniane szkielety nowych magazynów. W Hiszpanii otworzyła staję wodorową, wytwarzającą tygodniowo 45 kg gazu do tankowania 18 wózków widłowych na 12-godzinną zmianę. 

FM Logistic zreorganizowała zarządzanie łącząc zarząd FM Logistic i Batilogistic, firma rozwija się także na nowych rynkach jak Indie, Wietnam oraz Brazylia. Poza Francją wytworzonych jest 65 proc. obrotów (wzrost o 19 proc.). W Europie Centralnej FM Logistic odnotował w ostatnich 12 miesiącach intensywny rozwój w działalności tak magazynowej, jak i transportowej. W regionie Europy Centralnej firma dysponuje obecnie powierzchnią 1 mln mkw. Uruchomiono nowe lokalizacje: platformy logistyczne w Wiskitkach, Głogowie i Niepołomicach oraz 5 magazynów przeładunkowych: w Szczecinie, Białymstoku, Krakowie, Wrocławiu i czeskim Ołomuńcu. Wzrost biznesu zapewniły przede wszystkim operacje dla e-commerce świadczone dla nowych i obecnych klientów operatora oraz rozwój sieci drobnicowej. 

Czytaj więcej

Pół miliarda euro na wielosystemowe lokomotywy

FM Logistic CE posiada 16 platform logistycznych, 30 magazynów przeładunkowych i zatrudnia ponad 5 000 pracowników, a także zarządza flotą ok. 2 500 pojazdów. Jeden z dużych konkurentów, Grupa Raben, zanotowała ponad 25-procentowy przyrost obrotów, do 4,3 mld zł. DB Schenker uzyskał w Polsce niemal 8-procentowy wzrost przychodów do blisko 2,5 mld zł, zaś Rohlig Suus zwiększył przychody o niemal 76 proc. do 2 mld zł. 

FM Logistic zakłada, że w 2030 roku jej przychody sięgną 3 mld euro. 

W roku podatkowym 2022/23 zakończonym 31 marca 2023 roku działająca w 14 krajach spółka FM Logistic zaraportowała przychody 1 713 mln euro, o 13 proc. większe niż rok wcześniej. Zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 15 proc. do 36,2 mln euro pomimo znaczących podwyżek energii oraz inflacji. 

Spółka podała, że wartość nowych kontraktów sięgnęła 262 mln euro, z których 60 proc. pochodzi z e-handlu. W całości przychodów obsługa e-handlu daje 20 proc. Zmieniała systemy IT dając klientom możliwość zarządzania łańcuchami dostaw.  Ostatni rok pokazuje znaczenie naszej strategii rozwoju sprzedaży wielokanałowej (omnichannel) i zrównoważonego łańcucha dostaw, ale także zdolność firmy FM Logistic do adaptacji i radzenia sobie ze zmianami w kontekście międzynarodowym. Wielu nowych klientów zaufało nam i powierzyło kontrolę nad wszystkimi kanałami dystrybucji, zarówno we Francji, jak i poza jej granicami. Bardziej niż kiedykolwiek, nasza strategia rezonuje z kwestiami środowiskowymi: zrównoważony rozwój musi znajdować się w centrum działalności logistycznej, zgodnie z wymaganiami naszych klientów i naszych akcjonariuszy. Ambicją FM Logistic jest kontynuowanie wizji zrównoważonego łańcucha dostaw i wspieranie jej realizacji poprzez cyfryzację i automatyzację naszych procesów – wskazuje CEO firmy FM Logistic Jean-Christophe Machet.

Firmy
Duńczycy jednak stawiają na Turcję
Firmy
Automaty paczkowe w sieciach otwartych czy zamkniętych?
Firmy
W trzecim kwartale InPost rósł dwa razy szybciej od rynku
Firmy
Brytyjski urząd antymonopolowy wstrzymał przejęcie Wincantona
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Firmy
Ekol w ostatniej chwili postawił na samodzielność