Alstom oraz Akiem podpisały umowę ramową na dostawę 100 lokomotyw wielosystemowych Traxx Universal (MS3). Główna część zamówienia obejmuje 65 lokomotyw. Łączna wartość umowy ramowej sięga 500 milionów euro.
Wielosystemowe lokomotywy Traxx mogą wykonywać zarówno przewozy towarowe, jak i pasażerskie z prędkością do 160 km/h. Zostaną one wprowadzone do eksploatacji w 12 krajach europejskich: Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Francji, Włoszech, Belgii, Holandii, Luksemburgu, Węgrzech, Polsce, Czechach i Słowacji.
Czytaj więcej
Pilne transporty węgla pomieszały szyki w rankingu intermodalnych przewoźników kolejowych.
Część z nich zostanie dostarczona ze spalinowym lub bateryjnym modułem dojazdowym Last Mile, co umożliwi dostęp do portów, terminali lub terenów przemysłowych bez konieczności korzystania z lokomotywy manewrowej.
Wszystkie lokomotywy będą wyposażone w system sygnalizacji ATLAS, który jest rozwiązaniem pokładowym Alstom dla Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS). System ten pokrywa największą liczbę krajów i linii, zarówno w systemie ETCS, jak i w starszych systemach; posiada również architekturę 2oo3 (2 out of 3). – Dzięki tej umowie zarówno Akiem, jak i Alstom umocnią swoją pozycję w obszarze lokomotyw w różnych korytarzach, w tym na rynku francuskim – podkreślił wiceprezes ds. taboru, lokomotyw i komponentów w Alstom DACH Kevin Cogo.