Reklama

InPost ucieka konkurencji

Niepewna sytuacja polityczna ostudziła w całej Europie ochotę do zakupów nawet w e-handlu, jednak InPost zakłada dalsze wzrosty w liczbie obsłużonych paczek, ponieważ przejmuje potoki od konkurencji i planuje zostać największą spółką kurierską w Europie.

Publikacja: 14.05.2025 09:20

InPost ucieka konkurencji

InPost

Foto: InPost

To nie był łatwy kwartał dla firm działających w naszej branży. Popyt jest słaby w Europie. W tych warunkach grupa InPost urosła o 10 proc. Marża w Polsce utrzymuje się ponad 40-procentowym poziomie, a na rynkach zagranicznych rośnie w kierunku 30 proc. – wskazuje prezes InPost Rafał Brzoska. 

Pomimo słabego otoczenia rynkowego, Brzoska zakłada przyspieszenie ekspansji międzynarodowej. – W kwietniu przejęliśmy Yodel, głównego gracza logistycznego w Wielkiej Brytanii. Ta transakcja podnosi nas na pozycję trzeciego co do wielkości niezależnego dostawcy usług logistycznych na tym rynku. Wzmacniamy również nasze relacje ze sprzedawcami. W tym tygodniu rozpoczęliśmy współpracę z ASOS, oferując ekskluzywną dostawę następnego dnia do szafek i punktów PUDO w Wielkiej Brytanii. Niedawno ogłosiliśmy wieloletni kontrakt z Vinted, wiodącym europejskim rynkiem mody używanej. W Polsce poszerzyliśmy naszą ofertę dla Amazon, pokazując naszą zdolność do wspierania głównych rynków i sprzedawców w regionie. Te strategiczne ruchy dobrze nas pozycjonują do dalszego wzrostu, gdy postępujemy w kierunku stania się dostawcą logistyki e-commerce nr 1 w Europie – zdradza Brzoska.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Firmy
InPost buduje największą paneuropejską sieć OOH dla e-commerce
Firmy
Rząd przygotowuje koło ratunkowe dla Poczty Polskiej
Firmy
Co dziesiąta firma kurierska z długami
Firmy
Poczta holenderska rozważa zaprzestanie doręczeń listów
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Firmy
Przyszłości TPG jest w przejściach
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama