W marcu br. wraz z Kolonią Miejskie Przedsiębiorstwo Transportowe w Wuppertalu (WSW) zdecydowało się na zamówienie łącznie 25 autobusów wodorowych Solaris Urbino 12 hydrogen z czego 10 przewidziane są dla Wuppertalu. Pierwsze mają być dostarczone już w grudniu br.
Wuppertal właśnie zakończył eksploatacje pierwszych 100 dni i 65 000 kilometrów innego producenta autobusów wodorowych belgijskiej marki Van Hool, których zamówił 40 sztuk. – Jak dotąd autobusy te z nawiązką spełniły oczekiwania – powiedział dyrektor WSW Markus Hilkenbach.
Czytaj więcej w: Dostawczy Melex za 100 tys. zł
Autobusy Van Hool są wyposażone w ogniwo paliwowe kanadyjskiej firmy Ballard Power, silnik elektryczny Siemens oraz baterie litowo-tytanowe. Maksymalna moc silnika wynosi 210 kW. W praktyce autobusy pokonują 400 kilometrów na jednym tankowaniu, co oznacza że Solaris, o zasięgu 350 km, może zostać w tyle. Nadrabia jednak nieznacznie wyższą mocą 220 kW korzystając z dwóch silników 110 kW (ZF AVE130) firmy ZF Friedrichshafen AG.
Czytaj więcej w: Przewoźnicy sięgają po elektryczne ciężarówki