W Polsce jeździ 450 e-busów, a kolejnych 371 wkrótce pojawi się na drogach. Transformacja transportu publicznego w Polsce przebiega w dynamicznym tempie, co plasuje kraj na piątym miejscu w Unii Europejskiej pod względem zarejestrowanych autobusów elektrycznych. Włodarze miast kupują e-busy mając zapewnione dofinansowanie taboru.
Czytaj więcej w: Przewoźnicy nie chcą ciężarówek na prąd i wodór
W Unii Europejskiej modele elektryczne stanowiły w 2020 roku 6,1 proc. rejestracji nowych autobusów. W Holandii przybyło 446 takich autobusów, w Niemczech 388, w Polsce 200, podlicza Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów ACEA.
Jednak ostatnia zima pokazała słabe strony elektryfikacji floty. Mróz zredukował pojemność akumulatorów, a brak punktów ładowania zmusił operatorów do zastąpienia elektryków dieslami. MZA Warszawa szacuje, że średni zasięg autobusu elektrycznego (w zależności od rodzaju pojazdu i pory roku – temperatury) waha się od 80 do 180 kilometrów.
Czytaj więcej w: Przewoźnicy przeciw monopolowi elektromobilności