Zakorkowany przejazd przez Brenner

Kilkugodzinne kolejki na wjeździe do Austrii z powodu koniecznych badań kierowców ciężarówek.

Niemcy nie zwalniają kierowców ciężarówek z nowych wymagań dotyczących testów COVID. Z kolei Tyrol i Czechy nałożyły podobne ograniczenia na kierowców przejeżdżających przez ich terytorium w kierunku Niemiec. Akceptowane są szybkie testy antygenowe; muszą być jednak przeprowadzone przez autoryzowane laboratorium, co jest trudnym wymogiem dla kierowców samochodów ciężarowych pracujących poza granicami ich kraju.

Czytaj więcej w: CPK już przyciąga magazyny

W rezultacie jednostronnych wymogów zakorkował się przejazd przez przełęcz Brenner. Włosi już w Weronie zrobili filtr i nie puszczają dalej aut, których kierowcy i pasażerowie nie mają aktualnych badań. W kierunku na Austrię testy można wykonać na autostradzie A22 na przystanku Sadobre k. Sterzing. Przepustowość punktu wynosi ok. 50 pojazdów na godzinę, gdy ruch jest ośmiokrotnie większy.

Czytaj więcej w: Czy Pakiet Mobilności wyczyści Europę z ciężarówek?

Na dodatek między Brixen i Sterzing Nordspur wydarzył się przed południem wypadek. W rezultacie nowych wymogów na przejazd Brenner kierowcy muszą czekać kilka godzin.

Szybkie testy na kovid zorganizowane po stronie włoskiej. Fot. Autostrada Brennero

Niepokoi się Międzynarodowa Unia Przewoźników Drogowych IRU, która ostrzegła przed taką szkodliwą reakcją łańcuchową w nowych kontrolach granicznych w liście do przewodniczącej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen w zeszłym miesiącu, wzywając do natychmiastowych działań w celu zapobieżenia barierom w swobodnym przepływie towarów, w szczególności wymogom przeprowadzania testów COVID dla zawodowych kierowców ciężarówek. Rządy UE muszą szanować swoje zobowiązanie do utrzymania otwartych granic – podkreśla IRU.

Czytaj więcej w: Europa sparaliżowana opadami śniegu

Komisja Europejska podtrzymuje swoje stanowisko, które nie zmieniło się od początku pandemii. Politycy podkreślają znaczenie utrzymywania zielonych pasów ruchu dla ciężarówek przez cały czas, zaznaczają jednocześnie, że indywidualne środki podejmowane przez kraje muszą pozostać proporcjonalne i unikać zakłóceń logistyki i podstawowego transportu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kierowcy z Irlandii nie muszą mieć testów we Francji

Francja nie będzie wymagać od kierowców ciężarówek przybywających bezpośrednio z Irlandii posiadania testów na ...

Pandemia puściła kolejarzy z torbami

Niemieckie i francuskie koleje ze stratami. Rządy murem za kolejowymi spółkami. Przychody Grupy DB ...

Przewoźnicy polują na okazje

W maju urzędy zarejestrowały 918 samochodów ciężarowych o dmc powyżej 6 ton, o 71 ...

Transport nie inwestuje

Przewoźnicy drogowi zmniejszyli inwestycje, ale branża logistyczna nadal utrzymuje wysokie obroty. Firmy transportowe oceniły ...

Płatności bezgotówkowe to przyszłość i bezpieczeństwo

Tomasz Przepiórka, dyrektor Departamentu Klientów Korporacyjnych w First Data Polska SA, mówi o płatnościach ...

Konieczna ocena skutków Pakietu Mobilności

Jest jeszcze mała szansa na usunięcie z Pakietu Mobilności najbardziej restrykcyjnych zapisów. Ministrowie transportu ...