Profesjonalni kierowcy po raz piąty

Transport to sektor, który najszybciej wróci do realiów sprzed pandemii.

Ruszyła 5 edycja akcji „Profesjonalni kierowcy”. W tym roku organizator przeniósł szkolenia do internetu. W poniedziałek 18 maja miało miejsce szkolenie pilotażowe dla 19 osób.

Za pośrednictwem formularza umieszczonego na naszej strony internetowej: www.profesjonalnikierowcy.pl w ostatnich dwóch miesiącach na szkolenia zgłosiło się blisko 100 osób, a zgłoszenia wpływają nadal.

Każdy, kto ma prawo jazdy kategorii C+E ale nie pracuje w zawodzie, może podnieść kwalifikacje podczas serii bezpłatnych szkoleń online. – Transport, to sektor, który najszybciej będzie wracać do realiów sprzed pandemii. Pojawi się jeszcze więcej ofert pracy dla profesjonalistów – przekonuje menedżer ds. produktu Volvo Trucks Polska Piotr Werner.

Najpierw szkolenia internetowe

– Szkolenia online to odpowiedź na potrzeby firm przewozowych, przyszłych kierowców i parterów akcji. Spotkania, które planowaliśmy zorganizować w kilku lokalizacjach w kraju, z uwagi na ograniczenia wprowadzone w związku z pandemią koronawirusa, przenosimy do sieci. Jeśli wszystko się uda i uczestnicy będą zadowoleni z przebiegu pilotażu, to w tej samej formule zorganizujemy kolejne panele. Wierzymy też, że jesienią uda nam się wrócić z zajęciami praktycznymi – tłumaczy dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska Małgorzata Kulis.

Czytaj więcej w: Blisko co dziesiąta firma transportowa z Tarczą Finansową PFR

18 maja wykład teoretyczny poprowadził Robert Kantorek, doświadczony instruktor Volvo Trucks Polska. Kolejne będą poświęcone m.in. profesjonalnej obsłudze opon, mocowaniu ładunków, codziennej obsłudze pojazdu czy zachowań w razie niepożądanych zdarzeń, w tym wypadków drogowych.

Przewoźnicy w całej Europie jeżdżą dziś mniej. Zamknięcie fabryk i magazynów we Francji, Niemczech czy Holandii, szczególnie w sektorze automotive, ograniczyło liczbę kursów na trasach międzynarodowych. Zmalał też przewóz kontenerów. Jak podaje Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce możemy mówić o średnio 25-procentowym spadku przewozów.

– Sama branża transportowa przechodzi od marca trudne chwile, bo ograniczenia związane z pandemią nałożyły się na wcześniejszą korektę rynku, która pojawiła się – po bardzo dobrych poprzednich 4-5 latach – już w ubiegłym roku. W obliczu pandemii najbardziej ucierpiał segment przewozów autokarowych, silnie powiązany z branżą turystycznązwraca uwagę dyrektor handlowy działu Opon Użytkowych w Continental Opony Polska Stanisław Rosół.

Popyt na przewozy w kontrolowanej temperaturze

Wzrosty odnotował natomiast towarowy transport krajowy, w tym przede wszystkim firmy przewożące żywność, leki i artykuły sanitarne. Na rynku szczególnie poszukiwane były pojazdy chłodnicze. W szczytowym momencie – jak szacuje największa europejska giełda transportowa TIMCOM – zapotrzebowanie na przewozy w kontrolowanej temperaturze wzrosło w Europie o 50 proc. Dobra koniunktura utrzymuje się także w transporcie gabarytowym.

Czytaj więcej w: Coraz gęściej na drogach

Firmy przewozowe szybko dostosowały się do sytuacji. Większość przeorganizowała pracę, wykorzystując zawieszenie obostrzeń tonażowych oraz czasowych. Kierowca, który startuje dziś z Warszawy trasę do Włoch i z powrotem realizuje w trzy dni, praktycznie nie wysiadając z kabiny.

Kierowcy mogą też liczyć na wyższe wynagrodzenie za jazdę do Hiszpanii czy Włoch. Dotyczy to jednak tylko zleceń z rynku spot (systemu gromadzącego oferty transportowe), w kontraktach długoterminowych obowiązują dotychczasowe stawki.

Czytaj więcej w: Ruszyły szkolenia i egzaminy na prawo jazdy

Wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie branża zacznie notować wzrosty. Ostatnie dane z kwietnia mówią o powolnym wzroście ofert jeśli chodzi o import do Polski.

Prawie tysiąc przeszkolonych

Od 2016 roku bezpłatne szkolenia zakończone uzyskaniem certyfikatu „Profesjonalnego kierowcy”, ukończyło 800 osób, a na szkolenia zgłosiło się ponad 1700 kierowców zawodowych. Przez 4 lat instruktorzy Volvo Trucks Polska poprowadzili 1800 godzin warsztatów teoretycznych i praktycznych.

Akcję „Profesjonalni kierowcy” wspierają firmy Volvo Trucks Polska, Continental Opony Polska, Volvo Financial Services, Grupa MAK, PKO Leasing oraz ERGO Hestia oraz MJM.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sieć Brzoski z rekordem

InPost – operator logistyczny, w który zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych Advent ...

Megafuzja na rynku TSL: DSV przejęło Panalpinę

DSV otrzymało zgodę urzędów antymonopolowych oraz udziałowców Panalpiny na przejęcie tej spółki. Duńskie DSV ...

Pakiet mobilności zamrożony. Batalia o TIR-y trwa

Niekorzystny dla polskich firm transportowych pakiet mobilności zamrożony. Przewodniczący Parlamentu Europejskie zdjął głosowanie z ...

Dobre prognozy dla branży TSL, ale jest jeden problem

Logistycy i przewoźnicy inwestują miliardy złotych w magazyny i tabor, a także zwiększają zatrudnienie. ...

Blokady granic dla ciężarówek

Pomimo unijnych apeli o niezamykanie granic dla samochodów ciężarowych, takie blokady są wprowadzane. Zrzeszenie ...

WIDEO | PKP Cargo: Po produkcji wagonów spodziewamy się odpowiedniej stopy zwrotu

Uczestniczymy w projekcie zmierzającym do produkcji wagonów, bo widzimy w nim też szansę na ...