Ruch tirów wraca do poziomu sprzed pandemii

W Polsce natężenie ruchu samochodów ciężarowych jest o kilkanaście proc. niższe od przedkryzysowego poziomu.

Widoczny jest stały, stopniowy wzrost aktywności pojazdów komercyjnych w Europie. Porównując okres 11-15 maja do 18-20 maja ruch tirów zwiększył się o 4,6%, wynika z danych Webfleet Solutions oraz Geotab. Statystyka nie bierze pod uwagę weekendów i dni świątecznych.

Najniższe poziomy aktywności pojazdów komercyjnych w porównaniu do stanu sprzed epidemii odnotowuje Wielka Brytania – szczególnie od 23 marca. Aktywność wynosiła w tym okresie od 50% do 60%, a od 22 maja jej poziom wynosi jedynie 65% poziomu przedkryzysowego.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy przygotowują się na odbicie gospodarki

Tego samego dnia floty w Niemczech wykazały 72% normalnej aktywności, we Francji 78%, w Holandii 76% i w Polsce 84%. Widoczna poprawa stanu gospodarki nastąpiła w Hiszpanii (80% normalnej aktywności) oraz we Włoszech (79%).

Przez cały okres pandemii niewielki spadek aktywności zanotowały floty w Niemczech.

Czytaj więcej w: Jak przetrwać kryzys? Ciąć czy chronić firmy?

Panel przedstawia mobilność flot komercyjnych (długodystansowych samochodów ciężarowych), analizuje zagregowane i zanonimizowane dane, pochodzące od klientów flotowych Geotab i Webfleet Solutions.

Z kolei wg danych GDDKiA, które obejmują drogi krajowe, ruch pojazdów ciężkich 22 maja był o 11% mniejszy w stosunku do pierwszego tygodnia marca. W stosunku do średniego ruchu w maju 2019 roku spadek wyniósł 10%.

W poniedziałek 25 maja był ruch był o 6% mniejszy w stosunku do pierwszego tygodnia marca oraz średniego ruchu w maju 2019 roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Poczta jak sklep. Rośnie sprzedaż w placówkach

Klienci Poczty Polskiej (PP) wysyłają coraz mniej listów, dlatego operator rozwija inne obszary biznesowe, ...

Logistyka korzysta z boomu w e-handlu

Firmy ledwo wyrabiają się z dostawami zakupów w sieci, ale jeszcze nie rozbudowują floty. ...

Echa przejęcia Pekaes przez Geodis

Przejęcie Pekaes poważnie wzmacnia w Polsce Geodis, operatora należącego do francuskich kolei państwowych. Możliwe, ...

Największy kontenerowiec świata w Gdańsku

DCT przyjmuje już największe statki, które wpływają na Bałtyk. Ale za kilka lat może ...

Czy ciągnik siodłowy będzie trolejbusem?

Europa zachłysnęła się pojęciem elektromobilności. Na siłę próbuje być światowym przywódcą w tej dziedzinie. ...

Konsolidacja wśród dostawców usług TMS

W połowie grudnia Grupa Inelo kupiła pakiet większościowy spółki Marcos BIS, specjalizującej się w ...