Ruch i stawki w górę

Czerwiec okazał się dobry dla przewoźników drogowych. Wzrosły stawki oraz liczba ładunków.

W ostatnim tygodniu czerwca 2020 roku natężenie ruchu w transporcie krajowym i międzynarodowym osiągnęło taki poziom aktywności polskich przewoźników jak w styczniu br., czyli z czasów sprzed pandemii, wynika z danych GBOX, który nadzoruje 30 tys. samochodów ciężarowych. – W Polsce ruch jest nawet większy o 7 proc. względem danych ze stycznia 2020 roku wyjaśnia ekspert GBOX Tomasz Czyż.

Natężenie ruchu samochodów powróciło w czerwcu do poziomu ze stycznia 2019 roku. Dane GBOX

Ekspert dodaje, że zestawiając dane z systemu telematycznego tydzień do tygodnia widać, że w czerwcu liczby przejechanych kilometrów są podobne. – O ile w maju zdarzały się jeszcze fluktuacje zarówno w przewozach krajowych, jak i transgranicznych, obecnie widać zadowalający bezpieczny poziom natężenia ruchu – bez wahań – zaznacza Czyż.

Czytaj więcej w: Berlin zablokowany przez ciężarówki. Firmy chcą zakazu kabotażu

Przewozy do Niemiec zwiększyły się o 3 proc., podaje GBOX. Niemcy są największym partnerem w wymianie towarowej Polski. W 2018 roku pomiędzy obu krajami przewieziono 60,4 mln ton ładunków. Więcej zostało w tym czasie przewiezionych tylko w relacji Niemcy – Holandia (89,9 mln ton), a znaczący udział w tych przewozach mieli rodzimi przewoźnicy. Kierunkami, na których odbywają się znaczące przewozy są również Holandia i Francja, a także Włochy. Udział polskich przedsiębiorców w operacjach transportowo-spedycyjnych – do i z tych krajów – kształtuje się na poziomie 97 proc.

Czytaj więcej w: W lipcu ciężarówki są rozchwytywane

– Wyniki przejechanych kilometrów w czerwcu 2020 roku wskazują na powrót polskich przewoźników na właściwe tory. Tylko w ostatnim tygodniu czerwca do Francji przejechali ponad 3 mln 370 km. Po Niemczech polskie samochody ciężarowe jeżdżą teraz nawet więcej niż na początku roku (103 proc.). Trzecim krajem, do którego monitorowane przez nas pojazdy wożą najwięcej towarów są Czechy. Zaraz po nich najczęściej jeździmy do Włoch i Holandii. Analiza GBOX potwierdza tendencję do stabilizowania się transportu drogowego na głównych kierunkach handlowych – zapewnia Czyż.

Czytaj więcej w: Jesienny dołek w przewozach przetrwają tylko najmocniejsi

Dodaje, że dobrym sygnałem jest również wzrost stawek za frachty oraz zmniejszanie się dostępnej powierzchni ładowania, co oznacza, że poprawia się znacząco sytuacja między popytem a podażą. Raport Transport Market Monitor Transporeon wskazuje na wzrost cen za przewozy w czerwcu o 3 proc. w stosunku do maja 2020 roku oraz spadek wolnych pojazdów na giełdzie o 22,5 proc. w porównaniu do poprzedniego miesiąca.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Protest Pesy nic nie dał. Warszawa znów wybrała Hyundaia

Oferta koreańskiego producenta Hyundai Rotem Company została w poniedziałek ponownie wybrana jako najlepsza w ...

Koleje na szybkich torach modernizacji

Pandemia nie opóźniła realizacji kolejowych projektów, PKP PLK przygotowuje się do nowej perspektywy unijnej. ...

Pakiet Mobilności: zmiany są jeszcze możliwe

Odpowiedź Komisji Europejskiej na ostatnie głosowanie w poprzedniej kadencji Parlamentu Europejskiego w sprawie pakietu ...

W drugim podejściu SKM wybrała Newag

Drugi przetarg okazał się droższy od pierwszego, a dostawy zakończą się o 2 lata ...

Pożary na statkach

Grimaldi skierował do Międzynarodowej Organizacji Morskiej wniosek o zaostrzenie procedur przewozu samochodów. Powodem są ...

Rafał Krajewski, dyrektor generalny GEFCO Polska: U nas można dostać więcej

Od początku swojej działalności GEFCO Polska postawiło sobie ambitny cel rozwoju z klientami z ...