Nowy magazyn wysokiego składowania Grupy Raben ma wąskie aleje
W największym centrum logistycznym Grupy Raben w podpoznańskim Robakowie powstała hala magazynowa wysokiego składowania o powierzchni 21 tys. m kw., mieszcząca 41 tys. palet. Powierzchnia centrum wzrosła do 120 tys. m kw. powierzchni magazynowej, z możliwością składowania 185 tys. palet i prawie 18 tys. m kw. powierzchni przeładunkowej (cross-dock) oraz 5000 m kw. powierzchni produkcyjnej.
Inwestycja była możliwa m.in. dzięki kontynuacji i rozszerzeniu współpracy z firmą Henkel. – Nowoczesne rozwiązania, które wdrażamy we współpracy z firmą Raben, pozwolą nam na sprawniejszą realizację zleceń i podniesienie jakości obsługi naszych klientów – powiedziała Iwona Przybył, która odpowiada za całość operacji logistycznych dla działu Beauty Care firmy Henkel w Polsce i w krajach bałtyckich. Otwarcie obiektu nastąpiło 20 maja. Centrum znajduje się 5 km od węzła Krzesiny, łączącego drogę S11 z autostradą A2.
Magazyn podzielony jest na pięć stref, w tym specjalistyczne, które m.in. umożliwiają składowanie aerozoli, czy utleniaczy. Każda ze stref oddzielona jest ścianami wydzielenia pożarowego REI 240 z bramami pożarowymi o odporności ogniowej EI 120. Instalacje tryskaczowe, podsufitowe i wewnątrzregałowe zostały wykonane zgodnie ze standardem FM Global. Aby minimalizować zagrożenie dla środowiska, posadzka w nowych obiektach jest odporna na działanie parafiny, alkoholu, rozpuszczalników, aerozoli i smarów, zgodnie z niemiecką regulacją WGK-2. Jedna z komór w istniejących obiektach jest dostosowana do składowania towarów sklasyfikowanych wg normy NFPA jako ciecze palne klas IA, IB, IC. Taki asortyment wymaga odpowiedniego zabezpieczenia p.poż., dlatego w jednej z hal zamontowany został system pianowy – high expansion foam. System ten jest wykonany zgodnie ze standardami FM Global.
W magazynie zastosowano regały z wąskimi alejami, co z kolei wymaga wykorzystania specjalnego typu wózków z nawigacją. – Leasingujemy także wózki wysokiego składowania oparte na zasilaniu bateriami litowo-jonowymi, zamiast dotychczas najczęściej używanych baterii kwasowych – wyjaśnia dyrektor regionu Raben Logistics Polska Wojciech Szafran.