W 2021 roku Kaliningrad zwiększył przeładunki kontenerów o 55 proc. do 437,2 tys. TEU. Przeładunki kontenerów chłodniczych powiększyły się o 19 proc. do 13,1 tys. TEU. W ostatnim kwartale ub.r. dynamika wzrostu wyniosła 23 proc., wynika z danych Administracji Morskich Portów Morza Bałtyckiego. To doskonałe wyniki na tle 2-procentowego wzrostu wszystkich przeładunków portu w Kaliningradzie, a także wyników St. Petersburga.
Port w Petersburgu przeładował w całym 2021 roku 2 042,4 tys. TEU, o 3 proc. mniej niż w 2020 roku. Kontenerów chłodniczych było 267,7 tys. TEU, o 3 proc. więcej niż rok wcześniej. Wszystkich ładunków port przeładował o 4 proc. więcej (ponad 62 mln ton).
Port Ust-Ługa przeładował w 2012 roku 29,3 tys. TEU, co oznacza 41-procentowy spadek. Łączne przeładunki portu wzrosły o 7 proc. do 109,4 mln ton.