Daimler Trucks przygotował ciężarowe podwozie do instalacji autonomicznego sterowania poziomu 4. Kierowca jedynie nadzoruje jazdę, nie dotykając kierownicy. Oprogramowanie przygotowują: Torc, spółka-córka Daimlera oraz należąca do Google spółka Waymo.
Obie firmy przygotowują podobne rozwiązania, dając klientom wybór. Torc ma koncentrować się stworzeniu centrum kontroli samochodu oraz całej infrastrukturze łączącej pojazd z właścicielem, zaś Waymo przygotowuje system dla autonomicznie poruszającego się pojazdu.
Celem jest opracowanie ciężarówek zdolnych do samodzielnej jazdy pomiędzy centrami logistycznymi po amerykańskich autostradach. Pierwszy krok to samodzielne poruszanie się tylko po autostradzie.
Daimler zapewnia, że w łącznym rozrachunku autonomiczne pojazdy będą bardziej opłacalne od samochodów prowadzonych przez ludzi. Daimler dodaje, że zamierza wprowadzić autonomiczne pojazdy jeszcze w tej dekadzie, ale odmawia podania bliższej daty.
Waymo prowadzi testy autonomicznych ciężarówek w Arizonie, Nowym Meksyku, Teksasie i Kalifornii.