Malejąca sprzedaż w Azji i rosnące koszty badań i rozwoju zmusiły Toyotę Motor Corporation do połączenia Hino Motors z kontrolowaną przez Daimler Truck spółką Mistubishi Fuso.
Koncerny podkreślają, że Mitsubishi Fuso i Hino połączą się na równych zasadach i będą współpracować w rozwoju, zaopatrzeniu i produkcji pojazdów użytkowych. Nowa notowana na giełdzie spółka holdingowa ma zadebiutować w kwietniu 2026 roku.
Nowa spółka i równe udziały
Daimler Truck i Toyota będą dążyć do uzyskania 25% udziałów w spółce holdingowej utworzonej przez połączenie Mitsubishi Fuso i Hino. Daimler Truck przekaże Toyocie część swoich akcji Mitsubishi Fuso, co zostanie uzgodnione oddzielnie między nimi, tak aby ich współczynniki kapitałowe w zintegrowanej spółce po integracji przedsiębiorstw były równe.
Czytaj więcej
Przedsiębiorcy i analitycy wyjaśniają o jaką stawkę gra Grupa Raben rozpoczynając działalność w T...
Aby zwiększyć wskaźnik akcji zwykłych nowej spółki, Toyota i Daimler Truck zmniejszą swoje odpowiednie udziały własnościowe w nowej spółce metodą, która zostanie oddzielnie uzgodniona przez Toyotę i Daimler Truck (na przykład wtórna oferta akcji nowej spółki), jednocześnie lub bezpośrednio po wejściu w życie połączenia, lub w dowolnym momencie później, który zostanie oddzielnie uzgodniony przez Toyotę i Daimler Truck, tak aby ich odpowiednie udziały własnościowe w nowej spółce wyniosły 25% łącznej liczby wyemitowanych akcji Spółki Zintegrowanej (pod względem praw głosu Toyota będzie posiadać 19,9%, a Daimler Truck będzie posiadać 26,7%) w określonym czasie po Integracji Biznesowej.