Po jedenastu miesiącach rejestracje w Polsce samochodów ciężarowych o dmc pow. 16 ton sięgnęły 26 765 sztuk. Jest to trzeci rynek w Unii, za Niemcami (50 865) i Francją (35 200). W Wielkiej Brytanii, która jest poza UE, rejestracje wyniosły 28 546 sztuk, wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA. 

Łącznie w UE, krajach strefy wolnego handlu i Wielkiej Brytanii rejestracje sięgnęły 255 088 samochodów ciężarowych o dmc pow. 16 ton, co oznacza 19,5-procentowy przyrost w stosunku do 2020 roku. Jednak w listopadzie rejestracje były o 4,2 proc. mniejsze r/r, co wynika z małych dostaw, nie nadążających za popytem. Choć jest on rekordowy, fabryki pracują na jedną zmianę. 

Większość producentów ciężarówek ma już wyprzedaną przyszłoroczną produkcję. 

Jeszcze większe spadki rejestracji zanotowały modele dostawcze, których listopadowe rejestracje były o ponad 12 proc. mniejsze niż rok wcześniej i wyniosły 152 218 aut. W pierwszych jedenastu miesiącach rejestracje wyniosły 1 818 269 aut, o 12,7 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym segmencie polski rynek z wynikiem 66 468 sztuk jest na szóstym miejscu w UE, za Francją (392 754), Niemcami (244 607), Włochami (165 692), Hiszpanią (141 059) i Belgią (66 869). W Wielkiej Brytanii rejestracje modeli dostawczych wyniosły 325 976 sztuk. 

Autobusy o dmc pow. 3,5 tony, których znaczna część kupowana jest w przetargach przez przewoźników samorządowych lub wykonujących transport na zlecenia samorządów, wykazały stabilny poziom rejestracji. 

W krajach UE, strefy wolnego handlu i Wielkiej Brytanii rejestracje po jedenastu miesiącach zmalały o 0,5 proc. do 31 455 autobusów. Największe rynki to Francja (6044), Niemcy (5350) i Wielka Brytania (3706). Polska z wynikiem 1215 sztuk jest piątym rynkiem w UE.