Miniony rok branże e-handlu zamknęła dobrymi wynikami. – Według statystyk Eurostatu i Euromonitora, aktualny poziom rodzimego rynku handlu elektronicznego wyprzedza przedcovidowe prognozy o prawie cztery lata – zaznacza Head of Industrial & Logistics Agency Cushman & Wakefield Polska Damian Kołata.
Natomiast operations manager SwipBox Polska Łukasz Łukasiewicz szacuje, że udział e-commerce w ogólnej sprzedaży detalicznej zbliża się do 20%. Piotr Pydzik, Operations Director w Packeta Poland uważa, że cross-border e-commerce staje się jednym z głównych motorów wzrostu w e-commerce.
Kierownik ds. Komunikacji Korporacyjnej DPD Polska Maksymilian Pawłowski przyznaje, że firma zaobserwowała wzrosty w usługach międzynarodowych i zapotrzebowaniu na - z jednej strony - dostępne cenowo, z drugiej niezawodne wysyłki międzynarodowe, które urosły w skali roku o ponad 20 proc. – Widzimy też coraz większe zainteresowanie klientów indywidualnych łatwo dostępnymi usługami krajowymi i międzynarodowymi z poziomu aplikacji DPD Mobile – klienci doceniają przejrzystość, prostotę i dostępność usług z poziomu telefonu i sądzę, że ten trend będzie dalej rósł w 2025 roku – podkreśla Pawłowski.
Czytaj więcej
Branża spodziewa się poprawy koniunktury na rynku magazynowy i powrotu inwestorów do zakupów wraz z malejącą ceną pieniądza.
Grupa InPost uruchomiła w listopadzie 2024 roku usługę dostaw międzynarodowych pomiędzy Polską a Francją, Hiszpanią, Portugalią, Włochami, Belgią, Holandią oraz Luksemburgiem. – Europejski sektor e-commerce ma ogromny potencjał wzrostu – zwłaszcza w zakresie dostaw międzynarodowych, więc popyt na tego typu rozwiązania będzie rósł – ocenia prezes i założyciel Grupy InPost Rafał Brzoska.