InPost zdobył świetnego klienta

Kurierska firma odnowiła umowę z litewską spółką Vinted, zapewniając sobie dopływ przesyłek do sieci kurierskiej. Marże nie są duże, ale potoki już tak.

Publikacja: 23.04.2025 16:47

InPost zdobył świetnego klienta

Foto: Vinted

Grupa InPost oraz Vinted podpisały nowy, wieloletni, europejski kontrakt. Zgodnie z umową InPost, wykorzystując swoją sieć maszyn paczkomat i punktów PUDO, będzie obsługiwał dostawy paczek Vinted w ośmiu krajach do końca 2027 roku. 

InPost oferuje gęstą sieć ponad 82 000 punktów out-of-home, zaś Vinted zapewnia zaś znaczną ilość przesyłek, choć nie jest to kontrakt na wyłączność. – Strategiczne partnerstwo z Vinted jest dowodem, że oferujemy najbardziej niezawodne i wysokiej jakości usługi logistyczne – zaznacza założyciel i CEO Grupy InPost Rafał Brzoska. 

Czytaj więcej

Europa na Celowniku: Czy chińscy kurierzy podbiją Europę?

Dodaje, że dla Grupy InPost to partnerstwo jest kolejnym krokiem w dążeniu do pozycji lidera w europejskiej logistyce. – Umowy takie, jak z Vinted, są kluczowe dla strategii InPost i wzmacniają międzynarodową pozycję Grupy – w tym w Wielkiej Brytanii, gdzie niedawno przejęliśmy firmę Yodel – przypomina Brzoska. 

Vinted to wyceniana na 5 mld euro, zatrudniająca ponad 2 tys. osób działająca w Europie platforma sprzedaży rzeczy z drugiej ręki. W 2023 roku przychody sięgnęły 600 mln euro, zaś wartość oferowanych rzeczy blisko 11 mld euro. – To partnerstwo doskonale wpisuje się w nasze zobowiązanie do zapewnienia naszym użytkownikom najbardziej efektywnych i przystępnych cenowo rozwiązań logistycznych – tłumaczy wiceprezes Vinted Go Vytautas Atkočaitis. 

Pierwszą umowę Vinted oraz InPost podpisały na początku 2022 roku i obejnowała ona dostawy w w Wielkiej Brytanii, Polsce i we Włoszech oraz Mondial Relay we Francji, Belgii, Holandii, Portugalii i Hiszpanii.

Wiceprezes Last Mile Experts Mirek Gral ocenia, że umowa zapowiada długofalową współpracę pomiędzy obydwoma firmami. – Z naszych analiz wynika, że jednym z najszybciej rosnących potoków przesyłek na kontynencie są przesyłki C2C (konsument do konsumenta) nie tylko na terenie jednego kraju, ale coraz częściej także w relacjach transgranicznych. Coraz większa grupa społeczeństwa docenia obrót używanymi rzeczami, w tle jest oczywiście cena produktów, ale coraz częściej dbałość o środowisko naturalne, które korzysta na obrocie rzeczami używanymi – wskazuje Gral.

Czytaj więcej

Kurierzy wylani z kąpielą?

Podkreśla, że w tego typu usługach transportowych dla C2C klienci oczekują relatywnie niskich kosztów transportu – Nadania i dostawy z/do Punktów PUDO lub automatów paczkowych często jest najtańszą opcją dostawy. Myślę, że nie każdy wie, że Vinted także posiada własną sieć logistyczną na terenie Europy, w tym sieć ponad 4 330 automatów paczkowych na terenie Francji oraz około 1 500 punktów PUDO w Holandii, po przejętym operatorze Homerr – wymienia wiceprezes LME. 

Sprzedaż używanych ubrań i innych rzeczy tworzy spore potoki, o które biją się także inni dostawcy logistyczni. Przesyłki Vinted obsługiwane są m.in. przez sieć DPD. 

Równie atrakcyjna są potoki wytworzone prze chińskie platformy sprzedaży internetowej. – Jest to ogromny potencjał dla rozwoju sieci InPost, już jakiś czas temu uruchomiono dystrybucję przesyłek AliExpress poprzez sieć InPost. Pytanie czy inne platformy zakupowe lub operatorzy KEP będą zainteresowani rozwijaniem współpracy w kraju i za granicą poprzez sieć InPost, czy jednak będą budować właśnie sieci i powoli „anektować” Europę. Jak zwykle wszystko zależy od kosztów – stwierdza Gral. 

Grupa InPost oraz Vinted podpisały nowy, wieloletni, europejski kontrakt. Zgodnie z umową InPost, wykorzystując swoją sieć maszyn paczkomat i punktów PUDO, będzie obsługiwał dostawy paczek Vinted w ośmiu krajach do końca 2027 roku. 

InPost oferuje gęstą sieć ponad 82 000 punktów out-of-home, zaś Vinted zapewnia zaś znaczną ilość przesyłek, choć nie jest to kontrakt na wyłączność. – Strategiczne partnerstwo z Vinted jest dowodem, że oferujemy najbardziej niezawodne i wysokiej jakości usługi logistyczne – zaznacza założyciel i CEO Grupy InPost Rafał Brzoska. 

Pozostało jeszcze 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Produkty i Usługi
Start bez wystrzału
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Produkty i Usługi
DPD otworzyło centrum logistyczne dla małych paczek
Produkty i Usługi
Logistycy dostrzegają delikatne ożywienie
Produkty i Usługi
e-sklepy walczą z hegemonem rynku
Produkty i Usługi
Logistyczny potencjał krajów nadbałtyckich