Kolej już wozi żywność do Chin

Pierwszy pociąg z tranzytem towarów objętych embargiem dojechał do Chin.

Publikacja: 28.03.2020 13:23

Kolej już wozi żywność do Chin

Foto: logistyka.rp.pl

Pociąg z ładunkiem mrożonego łososia nadanego przez spedytora holenderskiego wyruszył 21 marca z Duisburga do Xian w Chinach. Skonteneryzowany ładunek nadzorowany jest przez elektroniczną pieczęć, a wiezie go pociąg zorganizowany przez UTLC ERA. Jest to spółka należąca do Kolei Rosyjskich, Koeli Białoruskich i Kolei Kazachskich.

Przewóz odbywa się pod nadzorem Federalnej Służby Celnej i Federalnej Służby Nadzoru Transportu. Trasa wiedzie przez Polskę, Białoruś, Rosję i Kazachstan. Elektroniczne pieczęcie są montowane na kontenerach chłodniczych na stacji w Smoleńsku, zaś zdejmowane na stacji Kartaly I.

Czytaj więcej w: Kontenerowy konkurent Małaszewicz

Zarząd UTLC ERA liczy, że dzięki zniesieniu zakazu tranzytu znacznie zwiększą się przewozy na tej trasie. Koleje Rosyjskie zapowiadają, że kolejny próbny pociąg puszczą trasą zabajkalską. Sygnały z elektronicznej pieczęci służą także zleceniodawcy do nadzoru nad przebiegiem transportu.

Czytaj więcej w: http://Kolejowe apetyty na przewozy Chiny-Europa

Prezydent Rosji wydał 1 lipca 2019 roku dekret, zezwalający na tranzytowe przewozy towarów objętych embargiem. Rosja wprowadziła embargo na tranzyt w sierpniu 2014 roku.

Pociąg z ładunkiem mrożonego łososia nadanego przez spedytora holenderskiego wyruszył 21 marca z Duisburga do Xian w Chinach. Skonteneryzowany ładunek nadzorowany jest przez elektroniczną pieczęć, a wiezie go pociąg zorganizowany przez UTLC ERA. Jest to spółka należąca do Kolei Rosyjskich, Koeli Białoruskich i Kolei Kazachskich.

Przewóz odbywa się pod nadzorem Federalnej Służby Celnej i Federalnej Służby Nadzoru Transportu. Trasa wiedzie przez Polskę, Białoruś, Rosję i Kazachstan. Elektroniczne pieczęcie są montowane na kontenerach chłodniczych na stacji w Smoleńsku, zaś zdejmowane na stacji Kartaly I.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?