Kontenerowy konkurent Małaszewicz

Sławków przygotowuje się do stałego połączenia kolejowego z Chinami.

Trwają prace nad uruchomieniem kolejnego pociągu z Chin. – Decyzja co do częstotliwości transportu będzie podjęta wspólnie z naszymi partnerami – wyjaśnia prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Zbigniew Tracichleb.

Zapewnia, że spółka spotyka się z bardzo dużym zainteresowaniem wśród klientów realizacją wysyłek z Chin do Polski. – Prowadzimy również zaawansowane rozmowy dotyczące wysyłek towarów do Chin i krajów Azji Centralnej. Ładunki mogą być przewożone zarówno trasą lądową tj. przez Ukrainę, Rosję i Kazachstan, ale również trasą trans kaspijską z ominięciem Rosji, co może być szczególnie intersujące dla eksporterów żywności – podkreśla prezes PKP LHS.

Cena dostawy kontenera jest uzależniona od rozwiązania logistycznego wybranego przez nadawcę. – Pracujemy nad korzystną ofertą handlową – stwierdza członek zarządu do spraw handlu i eksploatacji PKP LHS Dariusz Sikora.

Projekt jest wspólnym przedsięwzięciem PKP LHS, Xi’an Free Trade Port Construction and Operation, oraz Kedentransservice.

Pierwszy pociąg, który 5 stycznia dotarł do Sławkowa, jechał trasą: Xi’an – Alashankou/Dostyk (przeładunek na granicy chińsko-kazachskiej) – Ileck – Suzemka/ Zernovo – Izov/Hrubieszów – Sławków LHS i przywiózł 45 ładownych kontenerów 40-stopowych.

Sikora podkreśla, że na całej trasie przewozu pociąg jest monitorowany, a informacja o jego bieżącej lokalizacji jest przekazywana klientom. – Jeden kontener to jeden list przewozowy. Jeśli towar jednorodny przewożony jest w kilku kontenerach ale ma jednego odbiorcę to przesyłka może być nadana za jednym listem przewozowym – opisuje Sikora.

W Małaszewiczach, przez które przechodzi niemal cały kolejowy transport ładunków z Chin do Europy, w ub.r. należące do PKP Cago przeładowały blisko 6 tys. pociągów. – Mając na uwadze obecny rynek przewozów kontenerowych na trasie Chiny-Europa-Chiny jesteśmy przekonani, że będzie to stałe połączenie zapewniające naszym klientom dostęp do najlepszych rozwiązań logistycznych – uważa prezes PKP LHS.

Wskazuje, że do „Euroterminala Sławków” (25 km od Katowic) można dojechać najdłuższymi pociągami kontenerowymi w Europie o długości do 950 m, których nie trzeba przeładowywać na granicy Unii Europejskiej.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Port w Świnoujściu

Półtora miliarda na kolejowe inwestycje w portach Szczecin-Świnoujście

Ponad 1,5 mld zł ma kosztować poprawa dostępu kolejowego do portów w Szczecinie i ...

Politycy nie mają pojęcia o logistyce

Rozmowa z Bernhardem Simonem, prezesem Dachser Group, o polityce transportowej Unii Europejskiej i ważnych ...

Bat na nieuczciwych przewoźników

Stowarzyszenie Euro Controle Route zamienia się w ECR EUWT aby skuteczniej kontrolować transport drogowy. ...

Przewoźnicy będą padać jak muchy

Branża walczy z brakiem płynności i zatorami płatniczymi. Co piąta firma zagrożona upadłością. Odsetek ...

Dobre prognozy dla branży TSL, ale jest jeden problem

Logistycy i przewoźnicy inwestują miliardy złotych w magazyny i tabor, a także zwiększają zatrudnienie. ...

Trump ma pomysł na problem Boeinga. „Zmieńcie nazwę”

Federalna Agencja Lotnictwa (FAA) i Boeing pracują nad zmianą oprogramowania w Boeingach 737 MAX. ...