Kontenerowy konkurent Małaszewicz

Sławków przygotowuje się do stałego połączenia kolejowego z Chinami.

Publikacja: 09.01.2020 20:03

Kontenerowy konkurent Małaszewicz

Foto: logistyka.rp.pl

Trwają prace nad uruchomieniem kolejnego pociągu z Chin. – Decyzja co do częstotliwości transportu będzie podjęta wspólnie z naszymi partnerami – wyjaśnia prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Zbigniew Tracichleb.

Zapewnia, że spółka spotyka się z bardzo dużym zainteresowaniem wśród klientów realizacją wysyłek z Chin do Polski. – Prowadzimy również zaawansowane rozmowy dotyczące wysyłek towarów do Chin i krajów Azji Centralnej. Ładunki mogą być przewożone zarówno trasą lądową tj. przez Ukrainę, Rosję i Kazachstan, ale również trasą trans kaspijską z ominięciem Rosji, co może być szczególnie intersujące dla eksporterów żywności – podkreśla prezes PKP LHS.

Cena dostawy kontenera jest uzależniona od rozwiązania logistycznego wybranego przez nadawcę. – Pracujemy nad korzystną ofertą handlową – stwierdza członek zarządu do spraw handlu i eksploatacji PKP LHS Dariusz Sikora.

Projekt jest wspólnym przedsięwzięciem PKP LHS, Xi’an Free Trade Port Construction and Operation, oraz Kedentransservice.

Pierwszy pociąg, który 5 stycznia dotarł do Sławkowa, jechał trasą: Xi’an – Alashankou/Dostyk (przeładunek na granicy chińsko-kazachskiej) – Ileck – Suzemka/ Zernovo – Izov/Hrubieszów – Sławków LHS i przywiózł 45 ładownych kontenerów 40-stopowych.

Sikora podkreśla, że na całej trasie przewozu pociąg jest monitorowany, a informacja o jego bieżącej lokalizacji jest przekazywana klientom. – Jeden kontener to jeden list przewozowy. Jeśli towar jednorodny przewożony jest w kilku kontenerach ale ma jednego odbiorcę to przesyłka może być nadana za jednym listem przewozowym – opisuje Sikora.

W Małaszewiczach, przez które przechodzi niemal cały kolejowy transport ładunków z Chin do Europy, w ub.r. należące do PKP Cago przeładowały blisko 6 tys. pociągów. – Mając na uwadze obecny rynek przewozów kontenerowych na trasie Chiny-Europa-Chiny jesteśmy przekonani, że będzie to stałe połączenie zapewniające naszym klientom dostęp do najlepszych rozwiązań logistycznych – uważa prezes PKP LHS.

Wskazuje, że do „Euroterminala Sławków” (25 km od Katowic) można dojechać najdłuższymi pociągami kontenerowymi w Europie o długości do 950 m, których nie trzeba przeładowywać na granicy Unii Europejskiej.

Trwają prace nad uruchomieniem kolejnego pociągu z Chin. – Decyzja co do częstotliwości transportu będzie podjęta wspólnie z naszymi partnerami – wyjaśnia prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Zbigniew Tracichleb.

Zapewnia, że spółka spotyka się z bardzo dużym zainteresowaniem wśród klientów realizacją wysyłek z Chin do Polski. – Prowadzimy również zaawansowane rozmowy dotyczące wysyłek towarów do Chin i krajów Azji Centralnej. Ładunki mogą być przewożone zarówno trasą lądową tj. przez Ukrainę, Rosję i Kazachstan, ale również trasą trans kaspijską z ominięciem Rosji, co może być szczególnie intersujące dla eksporterów żywności – podkreśla prezes PKP LHS.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach