Kontenerowy konkurent Małaszewicz

Sławków przygotowuje się do stałego połączenia kolejowego z Chinami.

Publikacja: 09.01.2020 20:03

Kontenerowy konkurent Małaszewicz

Foto: logistyka.rp.pl

Trwają prace nad uruchomieniem kolejnego pociągu z Chin. – Decyzja co do częstotliwości transportu będzie podjęta wspólnie z naszymi partnerami – wyjaśnia prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Zbigniew Tracichleb.

Zapewnia, że spółka spotyka się z bardzo dużym zainteresowaniem wśród klientów realizacją wysyłek z Chin do Polski. – Prowadzimy również zaawansowane rozmowy dotyczące wysyłek towarów do Chin i krajów Azji Centralnej. Ładunki mogą być przewożone zarówno trasą lądową tj. przez Ukrainę, Rosję i Kazachstan, ale również trasą trans kaspijską z ominięciem Rosji, co może być szczególnie intersujące dla eksporterów żywności – podkreśla prezes PKP LHS.

Cena dostawy kontenera jest uzależniona od rozwiązania logistycznego wybranego przez nadawcę. – Pracujemy nad korzystną ofertą handlową – stwierdza członek zarządu do spraw handlu i eksploatacji PKP LHS Dariusz Sikora.

Projekt jest wspólnym przedsięwzięciem PKP LHS, Xi’an Free Trade Port Construction and Operation, oraz Kedentransservice.

Pierwszy pociąg, który 5 stycznia dotarł do Sławkowa, jechał trasą: Xi’an – Alashankou/Dostyk (przeładunek na granicy chińsko-kazachskiej) – Ileck – Suzemka/ Zernovo – Izov/Hrubieszów – Sławków LHS i przywiózł 45 ładownych kontenerów 40-stopowych.

Sikora podkreśla, że na całej trasie przewozu pociąg jest monitorowany, a informacja o jego bieżącej lokalizacji jest przekazywana klientom. – Jeden kontener to jeden list przewozowy. Jeśli towar jednorodny przewożony jest w kilku kontenerach ale ma jednego odbiorcę to przesyłka może być nadana za jednym listem przewozowym – opisuje Sikora.

W Małaszewiczach, przez które przechodzi niemal cały kolejowy transport ładunków z Chin do Europy, w ub.r. należące do PKP Cago przeładowały blisko 6 tys. pociągów. – Mając na uwadze obecny rynek przewozów kontenerowych na trasie Chiny-Europa-Chiny jesteśmy przekonani, że będzie to stałe połączenie zapewniające naszym klientom dostęp do najlepszych rozwiązań logistycznych – uważa prezes PKP LHS.

Wskazuje, że do „Euroterminala Sławków” (25 km od Katowic) można dojechać najdłuższymi pociągami kontenerowymi w Europie o długości do 950 m, których nie trzeba przeładowywać na granicy Unii Europejskiej.

Trwają prace nad uruchomieniem kolejnego pociągu z Chin. – Decyzja co do częstotliwości transportu będzie podjęta wspólnie z naszymi partnerami – wyjaśnia prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Zbigniew Tracichleb.

Zapewnia, że spółka spotyka się z bardzo dużym zainteresowaniem wśród klientów realizacją wysyłek z Chin do Polski. – Prowadzimy również zaawansowane rozmowy dotyczące wysyłek towarów do Chin i krajów Azji Centralnej. Ładunki mogą być przewożone zarówno trasą lądową tj. przez Ukrainę, Rosję i Kazachstan, ale również trasą trans kaspijską z ominięciem Rosji, co może być szczególnie intersujące dla eksporterów żywności – podkreśla prezes PKP LHS.

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności