Autostradowy finisz GDDKiA

Do wykonania zostało jeszcze ponad ćwierć setki kilometrów autostrad. Ich budowa zostanie ukończona w 2025 roku.

Publikacja: 14.09.2020 18:57

Autostradowy finisz GDDKiA

Foto: logistyka.rp.pl

GDDKiA buduje ostatnie odcinki A1 w województwach śląskim i łódzkim (długość docelowa A1 – 564 km). W realizacji jest pięć zadań o łącznej długości 81 km. Zgodnie z kontraktem planowana data oddania do ruchu to IV kwartał 2022 roku.

Czytaj więcej w: Powrócą prewencyjne badania trzeźwości kierowców

Generalna Dyrekcja mobilizuje wykonawców, aby do końca 2020 roku udostępnili kierowcom ponad 80 kilometrów nowej jezdni autostrady A1 między Tuszynem a  Częstochową. Planuje wykorzystać trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny i na zasadach tymczasowej organizacji ruchu udostępnić kierowcom po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Do czasu zakończenia budowy odcinka Tuszyn – Częstochowa, Główny Inspektorat Transportu Drogowego uruchomi na nim odcinkowy pomiar prędkości.

A2 do Siedlec

GDDKiA kończy budowę odcinków A2 na wschód od Warszawy. W sierpniu oddała do ruchu 15 kilometrów A2 pomiędzy węzłem Lubelska a początkiem obwodnicy Mińska Mazowieckiego. Długość całej A2 wyniesie 621 km.

Czytaj więcej w: Ranking TSL 2020

W realizacji są jeszcze dwa zadania (węzeł Kałuszyn – węzeł Groszki i węzeł Gręzów – węzeł Siedlce Zachód) o łącznej długości 25 km. W przetargu jest kolejne zadanie (Groszki – Gręzów) o długości 13 km. W przygotowaniu jest natomiastpięć zadań (od Siedlec do granicy państwa) o łącznej długości ok. 95 km. Planowana dostępności dla ruchu całej trasy to 2025 rok. 

Autostrada A2 między Warszawą a Łodzią zyska trzeci pas ruchu. Od marca 2019 roku trwają prace projektowe związane z opracowaniem elementów koncepcji programowej i materiałów do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na poszerzenie autostrady A2 o dodatkowy pas ruchu. Odcinek pomiędzy Łodzią i Warszawą podzielono na dwie części, w granicach województwa łódzkiego i mazowieckiego. Wykonawcą dokumentacji dla obu części jest Transprojekt Gdański. Na efekty pracy czekamy do listopada 2020 roku. Udostępnienie kierowcom trzeciego pasa w obu kierunkach przewiduje się w drugiej połowie 2025 r.

A4 do modernizacji

Autostrada A4 to najdłuższa autostrada w Polsce, o długości docelowej 667 km. Rozpoczyna swój bieg w Jędrzychowicach k. Zgorzelca, gdzie łączy się z niemiecką autostradą z kierunku Drezna, a kończy na granicy państwa z Ukrainą w Korczowej. Na odcinku Wrocław-Krzyżowa GDDKiA analizuje modernizację autostrady przez budowę nowego przebiegu na północ lub południe od obecnego przebiegu lub możliwość przebudowy w istniejącym śladzie.

Czytaj więcej w: Samochód bez kierowcy. Branża szykuje się na rewolucję

Trwają prace nad dostosowaniem drogi krajowej nr 18 (na odcinku Olszyna – Golnice o długości ponad 70 km) do standardów autostrady. Droga krajowa nr 18 zlokalizowana jest w III drogowym transeuropejskim korytarzu transportowym – połączeniem międzynarodowym E36/40 na terytorium Polski. Korytarz ten łączy Ukrainę, Słowację i południową Polskę z Dreznem i Berlinem. Droga krajowa nr 18 zaliczana jest do głównych dróg w Polsce o znaczeniu przemysłowym i turystycznym. Łączy ona autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie.

W listopadzie 2004 roku rozpoczęty został pierwszy etap dostosowywania drogi krajowej nr 18 do parametrów przyszłej autostrady A18. Do istniejącej drogi dobudowana została równoległa, jezdnia północna, którą oddano do użytku w roku 2006.

GDDKiA buduje ostatnie odcinki A1 w województwach śląskim i łódzkim (długość docelowa A1 – 564 km). W realizacji jest pięć zadań o łącznej długości 81 km. Zgodnie z kontraktem planowana data oddania do ruchu to IV kwartał 2022 roku.

Czytaj więcej w: Powrócą prewencyjne badania trzeźwości kierowców

Pozostało 90% artykułu
Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach