Pandemia przetrzepała portfele przewoźników

Skutkiem pandemii są wydłużone terminy płatności i obawy, że będzie jeszcze gorzej.

Publikacja: 06.07.2021 19:38

Pandemia przetrzepała portfele przewoźników

Foto: Fot. GDDKiA

W pierwszym półroczu 2021 roku najwyższy wzrost niewypłacalności zanotowały usługi (o 245%), transport (o 159%), handel (o 127%) i budownictwo (o 114%), wynika z raportu Coface.

Czytaj więcej w: Nadawcy zasypują transport zleceniami

Łączna liczba niewypłacalności polskich przedsiębiorstw w I półroczu 2021 r. wyniosła 1 175 przypadków i jest wyższa o 160% w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku.

Przedsiębiorcy obawiają się rosnącego ryzyka niewypłacalnych klientów; płacący po terminie są problemem dla 77% firm w naszym kraju.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy nie uciekną od cyfryzacji

W zeszłorocznej edycji badania Intrum było to mniej, bo 71%. Przedsiębiorcy obawiają się rosnących opóźnień. 64% respondentów uważa, że to ryzyko wzrośnie, gdy rok wcześniej tego zdania było 45% ankietowanych, a w 2019 roku 10%.

Ostrożność jest tym większa, że w branży transportowej do ubiegłorocznych zwolnień pracowników przyznała się połowa właścicieli firm przewozowych pracujących międzynarodowo oraz 42% przedsiębiorców zajmujących się transportem krajowym, wynika z badania przeprowadzonego w czerwcu przez Oferteo.pl.

Czytaj więcej w: Inteligentne tachografy powiedzą wszystko inspektorom

Wg jednego z badań Trans.Info przeprowadzonych na początku kwietnia 2020 roku wśród polskich przewoźników, 90% z nich doświadczyło spadku zleceń. Ponad połowa respondentów stwierdziła również, że terminy płatności za transport zdecydowanie się wydłużyły. Ponad połowa przewoźników w ww. badaniu stwierdziła, że stawki mocno spadły.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach