Spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała 24 sierpnia umowę na studium wykonalności, czyli najważniejszy etap prac przygotowawczych dla budowy nowej linii kolejowej Łódź – Sieradz -Wrocław.
Prędkość projektowa do 350 km/h
Wykonawcami studium jest konsorcjum Multiconsult Polska, Arcadis, Transprojekt Gdański i IDOM Inżynieria. Przedmiotem zamówienia jest studium wykonalności, czyli dokumentacja przedprojektowa dla budowy linii kolejowej: Łódź – Sieradz Północny – Kępno – Czernica Wrocławska – Wrocław Główny.
Czytaj więcej w: Koleje zaczynają konkurować z tirami
W ramach pierwszego etapu inwestycji pociągi mają się rozpędzać do 350 km/h. – Aż trudno w to uwierzyć, ale między Wrocławiem a Łodzią i Warszawą nie ma bezpośredniej, szybkiej trasy kolejowej. To właśnie z tego powodu czasy przejazdu są dla pasażerów nietrakcyjne i rozczarowujące. Szansą na poprawę tej sytuacji są inwestycje przygotowywane konsekwentnie przez CPK. Dzięki nim podróż z Wrocławia do Łodzi skróci się do 1 godz. 10 min., a do Warszawy do 1 godz. 55 minut – zapowiada wiceminister infrastruktury Marcin Horała.
Na przygotowanie studium wykonawca ma 10 miesięcy, ale całkowita realizacja i rozliczenie umowy mogą potrwać 15 miesięcy, ponieważ w zakres przedmiotu zamówienia wchodzą także m.in. dokumentacja geologiczna i mapy do celów projektowych. W ramach tego samego zlecenia wykonawca dostarczy spółce CPK m.in. prognozy ruchu, a także specjalistyczne analizy: techniczne, środowiskowe i przestrzenne. Dzięki temu możliwe będzie wybranie tzw. wariantu inwestorskiego, czyli preferowanego przebiegu trasy.