Nie dziwi więc fakt, że coraz większe grono klientów firm logistycznych stanowi branża e-commerce, a tym samym rośnie jej udział w powierzchniach magazynowych w całej Polsce. Wśród wielu czynników kluczowych dla obsługi tego sektora na czoło wysuwają się lokalizacja i dostęp do pracowników.
Na prężnie rozwijającym się rynku e-commerce czas to pieniądz. I nie chodzi tu tylko o czas związany z dostawą do klienta czy obsługą zwrotów, ale także z budową dedykowanego potrzebom firmy logistycznej centrum dystrybucyjnego. Przykładem doskonale łączącym dobrą lokalizację, zaplecze personalne oraz szybko i sprawnie zrealizowany projekt deweloperski jest budynek, który powstał we wrześniu 2017 r., w niecałe 5 miesięcy, dla firmy Arvato Polska, wiodącego dostawcy kompleksowych usług outsourcingowych, w SEGRO Logistics Park Stryków. Będzie w nim obsługiwany kanał e-commerce dla marekReserved, Mohito, House i Sinsay, należących do polskiego giganta branży odzieżowej – spółki LPP S.A.
Nowo powstałe centrum dystrybucyjne Arvato Polska to flagowy projekt deweloperski SEGRO, wiodącego właściciela, zarządcę i dewelopera nowoczesnych powierzchni magazynowych oraz produkcyjnychdla branży logistycznej. Projekto powierzchni 30 400 m2 obejmuje część magazynową, a także liczącą 1 000 m2 przestrzeń biurową. W związku z dynamicznym rozwojem branży nie zapomniano także o możliwej ekspansji w przyszłości, na której cel zabezpieczono kolejne 30 000 m2.
– Sprawne zakończenie projektu było dla nas bardzo istotne, mając w perspektywie obsługę dostaw e-commerce w okresie Bożego Narodzenia, który jest dla branży fashion czasem wzmożonej pracy i zwiększonych obrotów. Projekt udało się zrealizować z zachowaniem wymaganych przez nas wysokich standardów, co pozwoliło na niezwłoczne rozpoczęcie działań. Start operacji miał miejsce w październiku, praktycznie dzień po uzupełnieniu zapasu magazynowego. System WMS klienta został w pełni zintegrowany z systemem Arvato. W normalnym sezonie planujemy mieć na magazynie ok. 60 000 rodzajów różnych towarów. Towary składowane są na około 300 000 miejsc półkowych, a następnie przygotowywane do wysyłki na 80 stanowiskach do pakowania. Przesyłki typu click & collect wysyłamy aż do 800 sklepów w 6 krajach – wyjaśnia Lidia Ratajczak-Kluck, Dyrektor SG SCM, Członek Zarządu w Arvato Polska.
Kluczowa szybkość
Obok ceny produktu to koszt dostawy oraz czas jej realizacji są dla klienta docelowego najważniejszymi czynnikami decydującymi o zakupach w tym, a nie w innym sklepie internetowym. Tym samym, w przypadku firm logistycznych obsługujących branżę e-commerce, decyzja o wyborze lokalizacji centrum dystrybucyjnego jest kluczowa dla efektywnego prowadzenia biznesu i spełniania oczekiwań rynku. Istotny jest wybór takiego właściciela czy dewelopera powierzchni magazynowej, który zarządza nieruchomościami skoncentrowanymi w obrębie kluczowych aglomeracji i węzłów transportowych, zapewniając tym samym swoim klientom najkorzystniejsze warunki rozwijania działalności.