Prezydent Joe Biden podróżował do Kijowa wagonem Pesy Bydgoszcz

Wagon, którym podróżował z Kijowa do Polski prezydent USA Joe Biden wykonała Pesa Bydgoszcz.

Publikacja: 21.02.2023 13:14

Prezydent Joe Biden podróżował do Kijowa wagonem Pesy Bydgoszcz

Foto: Evan Vucci / POOL / AFP

Prezydent USA przejechał z Przemyśla do Kijowa salonką Pesy. Podróż w obie strony trwała dobę. Prezydent miał do dyspozycji wagon specjalny z 2005 roku, który zmodernizowano dla Kolei Lwowskiej. Są w nim salon na spotkania, dwie sypialnie, kuchnia i dwie łazienki. Wnętrza są klimatyzowane i wyposażone w nowoczesne urządzenia elektroniczne, a za stylistykę wnętrz odpowiadał Zespół Projektantów Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. 

Pesa

Foto: Pesa

Wagon zbudowano na specjalnych wózkach SUW 2000, które mają zmienny rozstaw kół, pozwalający na jazdę po torach o różnej szerokości. Projekt opracował inż. Ryszard Suwalski na zlecenie PKP oraz Pesy. 

Pesa dostarczyła 3 takie wagony dla Kolei Ukraińskich. Z innych egzemplarzy korzystali szefowie państw odwiedzający w ostatnim roku Kijów. 

Pesa

Foto: Pesa

To nie jedyny pojazd wyprodukowany przez PESA Bydgoszcz wykorzystywany w czasie wojny w Ukrainie. – Od pierwszych dni rosyjskiej agresji prezes Ukraińskich Kolei podróżuje pojazdem specjalnym Pesa 610M . To pojazd inspekcyjny, wyprodukowany w jednym egzemplarzu w 2004 roku. Szef Kolei Ukraińskich wykorzystuje go jako mobilne centrum dowodzenia – tłuamczy rzecznik Pesy Maciej Grześkowiak. 

Pesa

Foto: Pesa

Prezydent USA przejechał z Przemyśla do Kijowa salonką Pesy. Podróż w obie strony trwała dobę. Prezydent miał do dyspozycji wagon specjalny z 2005 roku, który zmodernizowano dla Kolei Lwowskiej. Są w nim salon na spotkania, dwie sypialnie, kuchnia i dwie łazienki. Wnętrza są klimatyzowane i wyposażone w nowoczesne urządzenia elektroniczne, a za stylistykę wnętrz odpowiadał Zespół Projektantów Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. 

Wagon zbudowano na specjalnych wózkach SUW 2000, które mają zmienny rozstaw kół, pozwalający na jazdę po torach o różnej szerokości. Projekt opracował inż. Ryszard Suwalski na zlecenie PKP oraz Pesy. 

Szynowy
Wraca zainteresowanie przewozami intermodalnymi
Szynowy
Koreańskie pociągi pojadą z sygnałem Kombudu
Szynowy
Kolejka chętnych po nowe lokomotywy
Szynowy
Stadler wchodzi z lokomotywami na polski rynek
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Szynowy
Tiry na tory to puste hasło
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń