W najbliższych trzech latach norweska firma zamówi 75 elektrycznych Scanii. Hurtownia od początku tego roku używa czterech Scanii z ogniwami paliwowymi, w lutym powiększyła flotę o dwie elektrycznie napędzane ciężarówki. Scania jeszcze nie przedstawiła oferty elektrycznych pojazdów zaś ASKO jest traktowane jako klient którego celem jest wypróbowanie pojazdów w rzeczywistych warunkach użytkowania. Producent samochodów przedstawi plany sprzedaży pojazdów akumulatorowych w kolejnych miesiącach roku.
Czytaj więcej w: Czy opłaca się kupić elektryczne auto dostawcze?
Przewoźnik zakłada, że do 2026 roku cała flota będzie bezemisyjna.
Problemem ciężkich pojazdów elektrycznych jest ładowanie ich dużych akumulatorów. Ta czynność wymaga ładowarek o dużych mocach. Odpowiednie podłączenia są kosztowne i mogą zakłócać stabilność sieci elektrycznej. Rozwiązaniem tego problemu mają być ciężarówki-trolejbusy. To rozwiązanie testowane jest w Niemczech.