Wodorowe dalekobieżne ciężarówki Mercedesa za 5 lat

Mercedes przewiduje, że za 3 lata przekaże do testów pierwsze dalekodystansowe ciężarówki na wodór.

Publikacja: 21.09.2020 14:50

Wodorowe dalekobieżne ciężarówki Mercedesa za 5 lat

Foto: Mercedes-Benz GenH2 na wodór

Samochody GenH2 Truck mają mieć zasięg ponad tysiące kilometrów dzięki zastosowaniu ciekłego wodoru. W dwóch stalowych zbiornikach będzie przechowywane 80 kg wodoru w temperaturze 253 stopni poniżej zera.

Czytaj więcej w: Od listopada rusza sprzedaż elektrycznych Scanii

Wodór trafi do dwóch ogniw paliwowych o mocy po 150 kW każde. Będą one wspomagane przez energie z akumulatora o pojemności 70 kWh. Prąd trafi do dwóch silników o mocy ciągłej po 230 kW (maksymalnej 330 kW) i momencie obrotowym ciągłym 2×1577 Nm (maksymalnym 2071 Nm).

Konstruktorzy są przekonani, że pokonają przeszkody techniczne i w połowie nadchodzącej dekady samochody trafią do produkcji.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy sięgają po elektryczne ciężarówki

Koncern zaproponuje także w ruchu dalekobieżnym modele elektryczne nazwane eActros Long Haul. Na jednym ładowaniu akumulatorów będą miały zasięg do 500 km. Producent zakłada, że podczas 45-minutowej przerwy akumulator będzie można w znacznej części naładować dzięki szybkim ładowarkom.

eActros Long Haul ma pojawić się w ofercie przed modelem wodorowym GenH2 Truck, w 2024 roku. Zarząd koncernu uważa, że użytkowanie eActros będzie tanie z uwagi na niskie koszty energii elektrycznej. Nie widzi także problemu z budową stacji ładowania na parkingach i w terminalach. Konstruktorzy umożliwią także nocne ładowanie akumulatorów niskim prądami. Spodziewają się też, że akumulatory nowych generacji wydłużą zasięg samochodów.

Samochody GenH2 Truck mają mieć zasięg ponad tysiące kilometrów dzięki zastosowaniu ciekłego wodoru. W dwóch stalowych zbiornikach będzie przechowywane 80 kg wodoru w temperaturze 253 stopni poniżej zera.

Czytaj więcej w: Od listopada rusza sprzedaż elektrycznych Scanii

Pozostało 82% artykułu
Materiał Partnera
Jakość w logistyce – dlaczego firm nie stać na pozorne oszczędności?
Innowacje w logistyce
AI, IoT, Big Data i telematyka w zarządzaniu flotą pojazdów
Innowacje w logistyce
Poznański Instytut Technologiczny będzie konkurować z Fraunhoferem
Innowacje w logistyce
Telematyczne przejęcie zatrzęsie Europą
Innowacje w logistyce
Aktywne znaki zaświecą na głównych drogach