Regionalne przedsiębiorstwo transportowe Kolonia (RVK) we wrześniu dysponowało aż 35 autobusami wodorowymi oraz infrastrukturą do tankowania przeznaczoną do użytku transportu publicznego. Autobusy typu A330 FC belgijskiego producenta Van Hool są tankowane na właśnie otwartych stacjach H2 w Meckenheim i Wermelskirchen.
Otwarciu stacji tankowania towarzyszył niemiecki minister ds. transportu Andreas Scheuer. W swoim przemówieniu polityk partii CSU zaznaczył, że łącznie w projekt bezemisyjnego transportu za pomocą autobusów wodorowych i związaną z nim infrastrukturą w Koloni wydane zostało 21 milionów euro. Blisko jedna trzecia tej sumy to dotacje unijne.
Czytaj więcej w: Wysoka poprzeczka dla Solarisa w Wuppertalu
Zainteresowanie RVK autobusami wodorowymi obudziło się niebywale wcześnie bo już w 2011 roku. Wtedy testowano po raz pierwszy prototypy holenderskiej firmy APTS (Advanced Public Transport Systems). Wodór do tych pojazdów zakupiono wtedy w pobliskich zakładach chemicznych „Chempark“ w Hürth. Tam wodór był zwykłym odpadem wylatującym przez komin. Niestety pierwsze kroki APTS w technologii ogniw paliwowych były mało wydajne i szalenie drogie, tak że firma zbankrutowała w 2014 roku.
Czytaj więcej w: Przewoźnicy porażeni prądem