Wiemy, kto zaprojektuje ostatni odcinek A2

Fot. Krzysztof Nalewajko

Ostatni odcinek A2 z Białej Podlaskiej do granicy z Białorusią zaprojektuje Multiconsult Polska (lider) i Value Engineering (partner).

Opracowanie dokumentacji na ostatni fragment autostrady A2 firmy wyceniły na blisko 13,4 mln zł. Zadaniem projektanta będzie wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w 30 miesięcy od podpisania umowy.

Wykonawcy w drugim kroku

Nowa trasa, od węzła Biała Podlaska (km 624+830) do granicy państwa z Białorusią (km 657+703), będzie miała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu oraz rezerwę pod dobudowę trzeciego pasa. – Na ostatni fragment tej trasy, do granicy z Białorusią w Kukurykach, opracowana zostanie dokumentacja projektowa i uzyskamy pozwolenie na realizację inwestycji drogowej. To, po uzyskaniu finansowania, pozwoli sprawnie wyłonić wykonawców ostatnich odcinków A2 – podkreśla szef GDDKiA Tomasz Żuchowski. Przypomina, że w realizacji jest ponad 100 km A2 od końca obwodnicy Mińska Mazowieckiego do Białej Podlaskiej.

Ostatni odcinek A2 jest w projektowaniu. Rys. GDDKiA

W sierpniu 2020 r. GDDKiA oddała do ruchu ponad 15 km A2 pomiędzy węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Wiosną 2020 r. Generalna podpisała umowy na dwa kolejne odcinki autostrady pomiędzy węzłami Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. Przewidywany termin ukończenia prac to jesień 2023 r.

Czytaj więcej w: Potężne ładowarki zasilą ciężarówki

Pod koniec stycznia tego roku GDDKiA podpisała umowę na ostatni odcinek autostrady pomiędzy węzłami Groszki i Gręzów. Planowany termin zakończenia prac jest przewidziany na lato 2024 r. Te trzy odcinki mają łączną długość ponad 37 km. W kwietniu br. Generalna podpisała umowy na cztery kolejne fragmenty A2 od Siedlec do Białej Podlaskiej, o łącznej długości ponad 63 km.

Trzeci pas na A2 między Łodzią i Warszawą

W województwie łódzkim i mazowieckim trwa opracowywanie elementów koncepcji programowej poszerzenia autostrady A2 na długości ok. 89 kilometrów o dodatkowy pas ruchu. Równocześnie Regionalne Dyrekcje Ochrony Środowiska w Łodzi i Warszawie prowadzą postępowania administracyjne w sprawie wydania decyzji środowiskowych w tym zakresie.

Czytaj więcej w: Od tych testów zależy przyszłość e-Toll

W drugiej połowie tego roku, po zapewnieniu finansowania, GDDKiA będzie gotowa, aby ogłosić przetarg na wybór wykonawcy, który zaprojektuje i zrealizuje roboty w terenie. Generalna zakłada, że budowa potrwa dwa lata i będzie prowadzona pod ruchem, czyli bez wyłączenia odcinka z użytkowania. Zakończenie prac przewiduje się w drugiej połowie 2025 r. Docelowo autostrada od węzła Konotopa do węzła Pruszków będzie miała po cztery pasy ruchu na jednej jezdni, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ trzy pasy ruchu.

Gotowa jest cała A4 w budowie są ostatnie odcinki A1 pomiędzy Tuszynem i Częstochową.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Bezbolesne wprowadzenie nowego myta w Czechach

Nieliczne korki, podwojona obsada pracowników punktów rejestracji. W pierwszych dziesięciu dniach funkcjonowania nowego systemu ...

Rekordy cen w żegludze oczekiwane w styczniu

Brak statków i kontenerów pchnął stawki w przewozach z Chin do rekordowych poziomów. Spedytorzy ...

Transport nadzorowany przez inteligentne tachografy

Eurobiurokraci przewidują wyposażenie ciężarówek w tachografy kolejnej generacji. Pozycja polskich przewoźników może słabnąć w ...

Deutsche Bahn podsumowały 2019 rok

Wzrosły przewozy pasażerskie, ale maleją towarowe. Skorygowane przychody Grupy Deutsche Bahn (DB) zwiększyły się w ...

Blockchain zautomatyzuje logistykę?

Technologia tzw. łańcucha bloków można zrewolucjonizować łańcuch dostaw. Blockchain, bo o niej mowa, dotychczas ...