Przewoźnicy żałują, że weszli w transport krajowy

Transportowcy najgorzej wśród wszystkich przedsiębiorców oceniają swój wybór i ponownie dokonaliby innego.

Publikacja: 30.08.2021 21:34

Przewoźnicy żałują, że weszli w transport krajowy

Foto: Fot. GDDKiA

Wśród firm transportowych aż 6 na 10 szefów czy właścicieli zarzeka się, że kolejny raz nie uruchomiłoby przedsiębiorstwa specjalizującego się w usługach przewozowych kraju – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor przez Keralla Research.

Patrząc na wszystkie firmy łącznie, dziś na tę samą drogę biznesową nie chciałby wejść co czwarty przedsiębiorca, przed dwoma laty odpowiadał tak co trzeci. Najczęstsze wskazywane przyczyny niechęci do powrotu na znane sobie obszary działania, to brak wykwalifikowanych pracowników, kapitałochłonność branży, przeregulowanie przepisami i silna konkurencja.

""

Rys. BIG Info Monitor

Foto: logistyka.rp.pl

Sektor transportowy notuje jeden z wyższych udziałów firm z problemami w spłacie zobowiązań wobec dostawców i instytucji finansowych. Płatności opóźnia niemal co dziesiąty podmiot. – To wyraźnie częściej niż w innych branżach i w odniesieniu do ogólnego zestawienia, gdzie jest to ok. 6 proc. – podkreśla prezes BIG InfoMonitor Sławomir Grzelczak. Przewoźnicy zajmujący się transportem krajowym chcą wejść w przewozy międzynarodowe.

Czytaj więcej w: Komisja pozwała Danię za zakaz parkowania

Na koniec czerwca zaległości transportu przekroczyły 2,25 mld zł, po tym jak od marca zeszłego roku wzrosły o niecałe 0,2 mld zł. To akurat niższa dynamika niż średnia przyrostu dla wszystkich działalności.

Po transporcie drugą branżą, w której przedsiębiorcy najczęściej nie chcą ponownie prowadzić takiej samej działalności, jest handel. Drugi raz nie chciałby uruchomić firmy handlowej co trzeci właściciel czy też szef.

Czytaj więcej w: Mega zamówienie Sachs Trans

Na przeciwległej skali nastrojów jest budownictwo. Przed dwoma laty, gdy koniunktura na rynku budowlanym również była dobra, w dwóch przypadkach na dziesięć brakowało woli do ponownego uruchomienia biznesu budowlanego, teraz takiej odpowiedzi nie udzielił nikt. 77 proc. ankietowanych prezesów i właścicieli otworzyłoby firmę budowlaną jeszcze raz. Wątpliwości, czy to faktycznie dobry pomysł, ma 23 proc. badanych.

Wśród firm transportowych aż 6 na 10 szefów czy właścicieli zarzeka się, że kolejny raz nie uruchomiłoby przedsiębiorstwa specjalizującego się w usługach przewozowych kraju – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor przez Keralla Research.

Patrząc na wszystkie firmy łącznie, dziś na tę samą drogę biznesową nie chciałby wejść co czwarty przedsiębiorca, przed dwoma laty odpowiadał tak co trzeci. Najczęstsze wskazywane przyczyny niechęci do powrotu na znane sobie obszary działania, to brak wykwalifikowanych pracowników, kapitałochłonność branży, przeregulowanie przepisami i silna konkurencja.

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności