Rano w Świecku korek ciężarówek na wjazd do Polski ciągnął się 10 kilometrów. Kierowcy muszą podawać adresy za- i wyładunku, adres firmy, każdej osobie badana jest temperatura ciała. 15 marca na kierunku do Polski funkcjonariusze skontrolowali 24,4 tys. osób, z czego 9,9 tys. na granicy zewnętrznej, a 14,4 tys. na granicy wewnętrznej.
Straż Graniczna podała, że na granicy z Niemcami, Czechami i Litwą czas oczekiwania na przejazd może przekraczać w niektórych przejściach 5 godzin. – Opóźnienia na granicy bardzo utrudniają przewozy drogowe, zwłaszcza te w reżimie dokładnie na czas – stwierdza prezes zarządu spółki Eurotrans Karol Rychlik.
Uważa, że byłoby dobrym posunięciem, aby Bruksela na czas pandemii łagodniej potraktowała regulacje czasu pracy kierowcy, pozwalając na jego wydłużenie.
Czytaj więcej w: Blokady granic dla ciężarówek
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych zwróciło się do Ministerstwa Infrastruktury z wnioskiem o elastyczne podejście do kwestii kontroli czasu jazdy, a także odstąpienie na czas trwania epidemii koronawirusa od karania kierowców za odbiór regularnego tygodniowego odpoczynku w kabinie pojazdu. – Przepisy zmuszają kierowców do korzystania z hoteli – przypomina prezes ZMPD Jan Buczek.