Koleje Mazowieckie odbierają nowe pociągi

Fot Stadler

Pod koniec czerwca odbyły się odbiory techniczne pierwszych pojazdów typu Flirt wyprodukowanych przez Stadler Polska dla Kolei Mazowieckich.

Przewoźnikowi zostały przekazane 4 pojazdy, pozostałe odbędą się w lipcu. 6 pojazdów przeznaczone jest do obsługi trasy Warszawa – Działdowo. Kontrakt ramowy na 61 pięcioczłonowych oraz 10 dwuczłonowych pojazdów opiewa na wartość ponad 2,2 mld zł.

Własny system ETCS

Flirt to jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu elektryczne zespoły trakcyjne. Pociągi mogą osiągać prędkość 160 km/h. Są również wyposażone w wewnętrzny i zewnętrzy monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, nowoczesne toalety oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED. Wszystkie zakupione pojazdy Flirt są w pełni zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI).

Czytaj więcej w: W drugim podejściu SKM wybrała Newag

pojazdy Flirt dla Kolei Mazowieckich zostały wyposażone w pokładowy system ETCS GUARDIA wzorzec 3.4.0 – własne rozwiązanie producenta opracowane w ramach joint venture AngelStar powołanego przez Stadlera i spółkę Mermec. Pokładowy system Guardia obsługuje zarówno poziom 1 i 2 ETCS, uzyskał homologację zgodnie z najnowszą wersją TSI CCS 2016/919 i został zintegrowany z systemem SHP. – Jest to pierwsza homologacja własnego pokładowego systemu ETCS produkcji Stadlera – podkreśla dyrektor projektu Magdalena Dankowska.

Własny serwis

Wraz z pojazdami Stadler zapewni przewoźnikowi także świadczenie usług serwisowych dla każdego z nich i dostarczy pakiet pozderzeniowy (naprawczy). Spółka KM, w ramach przewidzianego prawa opcji, będzie miała również możliwość zlecenia wykonania do dwóch napraw w poziomie utrzymania P4 każdego z dostarczonych pojazdów. Zakup 6 sztuk pięcioczłonowych ezt ma wartość 153,30 mln zł (brutto), z czego dofinansowanie to 96,02 mln zł.

Czytaj więcej w: Pasażerowie wracają do kolei

22 czerwca Koleje Mazowieckie podpisały ze spółką Stadler Service Polska umowę na budowę zaplecza technicznego w Sochaczewie na terenie należącym do Kolei Mazowieckich. W obiekcie o powierzchni 2500 m kw. Stadler będzie prowadził usługę utrzymania nowych pojazdów Flirt zamówionych przez przewoźnika w ramach kontraktu ramowego zawartego w 2018 roku. Wartość inwestycji to 20 mln zł.

Czytaj więcej w: Jassy kupiły tramwaje Pesy za 130 mln zł

Koleje Mazowieckie podpisały umowę ramową na zakup 71 ezt Flirt w styczniu 2018 roku. Kontrakt obejmuje zakup kolejno: 6 sztuk ezt do obsługi trasy Warszawa – Działdowo, 12 sztuk ezt do obsługi trasy Sochaczew – Warszawa – Celestynów, 12 sztuk ezt do obsługi trasy Skierniewice – Warszawa – Mińsk Mazowiecki, 15 sztuk ezt do obsługi trasy Góra Kalwaria – Czachówek – Warszawa – Modlin, 16 sztuk do obsługi trasy Warszawa – Tłuszcz, 10 sztuk dwuczłonowych ezt do obsługi relacji: Radom – Dęblin, Radom – Skarżysko-Kamienna, Radom – Drzewica, Radom – Warka.

 

 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wodór dla transportu

Od końca 2021 roku Lotos będzie sprzedawał wodór do napełniania samochodowych zbiorników. Pierwsze dwie ...

Nadeszły transportowe żniwa

Jesień jest najważniejszym okresem dla transportu, co potwierdzają statystyki GDDKiA z pierwszego tygodnia września. ...

UPS z rekordowym wzrostem przychodów

W trzecim kwartale skonsolidowane przychody spółki wyniosły 21,2 mld dol., o 15,9 proc. więcej ...

Magazyny rosną jak grzyby po deszczu

Popyt na magazyny utrzymuje się na wysokim poziomie. Rynek napędzany jest przez e-handel i ...

Chorwacja wprowadziła kwarantannę dla kierowców

Chorwacja wprowadziła kwarantannę dla kierowców ciężarówek jadących z Włoch. Komisja Europejska ogłosiła 2 marca ...

Pakiet Mobilności nie do zatrzymania

Do 12 maja posłowie mogą składać poprawki do Pakietu Mobilności. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk ...