Girteka buduje w Wielkopolsce nowy zespół

Litewski transportowy gigant o przychodach sięgających miliarda euro będzie konkurował na wielkopolskim rynku pracy.

Publikacja: 02.12.2021 17:19

Girteka buduje w Wielkopolsce nowy zespół

Girteka

Foto: Girteka

Girteka Logistics specjalizuje się w przewozach chłodniczych i obsługuje rynki Eurazji z dwóch baz na Litwie, jednej w Rosji i jednej w Polsce. Litewska firma zmienia bazę w Polsce – właśnie wynajęła od MAN dawną fabrykę autobusów w Sadach pod Poznaniem. Na modernizację obiektu wyda 5 mln euro. 

Girteka zatrudnia ponad 15 tys. kierowców i wykonuje 820 tys. przewozów rocznie. Litewski koncern, który ma 9 tys. ciężarówek (z tego 2 tys. w Polsce) planuje zatrudnić w najbliższych kilku latach w nowej bazie 5 tys. osób. 

Zaczyna od poszukiwania obsady administracji, finansów i kadr (łącznie 200 osób). Na koniec 2022 roku przewiduje zatrudnienie w Sadach 8 tys. kierowców. Obsługa techniczna ma liczyć 450 osób. – Zbudowanie zespołu i procesów od zera to nie małe wyzwanie. A dla każdej efektywnie działającej organizacji kluczowi są pracownicy. Ich zaangażowanie i wewnętrzna motywacja. Na to pracuje się długo i składa się wiele aspektów jak np. kultura organizacji, standardy, procesy, podejście zespołowe oraz podejście indywidualne – wskazuje Sales Director, Raben Transport Magdalena Szaroleta.   

Dodaje, że wiele zależy od wartości jakimi firma chce przyciągnąć do siebie pracowników. – Nie zawsze stawki są najważniejsze przy podejmowaniu tak ważnych decyzji – zauważa Szaroleta. 

Girteka zatrudnia kierowców z krajów WNP, ale mając bazę pod Poznaniem, zapewne sięgnie po lokalne zasoby. – Wielkopolska jako województwo z najniższą stopą bezrobocia w Polsce (3,2% w październiku br. versus 5,5% w całej Polsce, na podstawie danych GUS) ma tutaj również swoje wyzwania. Finalnie znajduje to swoje odzwierciedlenie zarówno we wzroście kosztów, jak i w samej podaży usług transportowych – ostrzega dyrektor regionu, Raben Logistics Polska Wojciech Szafran.

Inwestycja w Polsce to część przygotowań Girteki do poważnej rozbudowy floty. W październiku gigant pożyczył 145 mln euro z Credit Suisse ze Szwajcarii oraz Bayerische Landesbank z Niemiec, DZ Bank, ING-DiBa, ING Bank, Landesbank Baden-Württemberg i Citibank z Wielkiej Brytanii. Do tej pory przewoźnik korzystał z banków szwedzkich. 

Pożyczki były ubezpieczone przez niemiecką agencję kredytów eksportowych Euler Hermes oraz holenderskie przedsiębiorstwo Atradius Dutch State Business.

Girteka Logistics specjalizuje się w przewozach chłodniczych i obsługuje rynki Eurazji z dwóch baz na Litwie, jednej w Rosji i jednej w Polsce. Litewska firma zmienia bazę w Polsce – właśnie wynajęła od MAN dawną fabrykę autobusów w Sadach pod Poznaniem. Na modernizację obiektu wyda 5 mln euro. 

Girteka zatrudnia ponad 15 tys. kierowców i wykonuje 820 tys. przewozów rocznie. Litewski koncern, który ma 9 tys. ciężarówek (z tego 2 tys. w Polsce) planuje zatrudnić w najbliższych kilku latach w nowej bazie 5 tys. osób. 

Drogowy
Czy Girteka zmiecie polską konkurencję?
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Drogowy
Firmy transportowe wydzierają sobie samochody
Drogowy
Trzecia noga Sachs Trans
Roboty
5G to przełom także dla logistyki
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Produkty i Usługi
Dostawy bez papierowych dokumentów
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście