Girteka Logistics specjalizuje się w przewozach chłodniczych i obsługuje rynki Eurazji z dwóch baz na Litwie, jednej w Rosji i jednej w Polsce. Litewska firma zmienia bazę w Polsce – właśnie wynajęła od MAN dawną fabrykę autobusów w Sadach pod Poznaniem. Na modernizację obiektu wyda 5 mln euro.
Girteka zatrudnia ponad 15 tys. kierowców i wykonuje 820 tys. przewozów rocznie. Litewski koncern, który ma 9 tys. ciężarówek (z tego 2 tys. w Polsce) planuje zatrudnić w najbliższych kilku latach w nowej bazie 5 tys. osób.
Zaczyna od poszukiwania obsady administracji, finansów i kadr (łącznie 200 osób). Na koniec 2022 roku przewiduje zatrudnienie w Sadach 8 tys. kierowców. Obsługa techniczna ma liczyć 450 osób. – Zbudowanie zespołu i procesów od zera to nie małe wyzwanie. A dla każdej efektywnie działającej organizacji kluczowi są pracownicy. Ich zaangażowanie i wewnętrzna motywacja. Na to pracuje się długo i składa się wiele aspektów jak np. kultura organizacji, standardy, procesy, podejście zespołowe oraz podejście indywidualne – wskazuje Sales Director, Raben Transport Magdalena Szaroleta.
Dodaje, że wiele zależy od wartości jakimi firma chce przyciągnąć do siebie pracowników. – Nie zawsze stawki są najważniejsze przy podejmowaniu tak ważnych decyzji – zauważa Szaroleta.
Girteka zatrudnia kierowców z krajów WNP, ale mając bazę pod Poznaniem, zapewne sięgnie po lokalne zasoby. – Wielkopolska jako województwo z najniższą stopą bezrobocia w Polsce (3,2% w październiku br. versus 5,5% w całej Polsce, na podstawie danych GUS) ma tutaj również swoje wyzwania. Finalnie znajduje to swoje odzwierciedlenie zarówno we wzroście kosztów, jak i w samej podaży usług transportowych – ostrzega dyrektor regionu, Raben Logistics Polska Wojciech Szafran.