Trzecia noga Sachs Trans

Sachs Trans International zakupił przewoźnika płynnej chemii MAK International Transport.

Publikacja: 30.11.2021 09:58

Trzecia noga Sachs Trans

Foto: Sachs Trans

Powstaje Grupa Sachs Trans o zróżnicowanej ofercie. Właśnie powiększyła się o zarejestrowaną w Kędzierzynie-Koźlu spółkę MAK International Transport. Istnieje ona od 16 lat i ma 15 zestawów z cysternami do przewozu materiałów chemicznych. – W przyszłym roku przymierzamy się do rozwinięcia jej działalności. Klienci potrzebują większych przewoźników, ponieważ duże floty dają większe możliwości od małych – tłumaczy założyciel Grupy Sachs Trans Marek Sachs. 

Planuje stopniową rozbudowę możliwości przewozowych nowej spółki. – Zamierzamy powiększyć zatrudnienie i kupować jedną-dwie naczepy cysterny miesięcznie – opisuje Marek Sachs. 

Zapewnia, że finansowo firma poradzi sobie z inwestycją, nie zabraknie także kierowców. – Szkolimy ich i mamy chętnych do pracy – zapewnia założyciel grupy. 

Sachs Trans obsługuje ogólne ładunki, nienormatywne, a dzięki nowemu zakupowi wejdzie w segment ciężkiej chemii i ładunków niebezpiecznych. Marka MAK International Transport będzie odpowiadała w grupie za przewozy ADR. 

Z danych GUS wynika, że w 2002 roku przewoźnicy drogowi przewieźli 9,8 mln ton chemikaliów, o 2,7 proc. więcej niż w 2019 roku. Nie jest to duży rynek (np. drewna i wyrobów z drewna przewieźli 16,2 mln ton), ale wyróżnia się dużą średnią odległością przewozu, wynoszącą 237 km. 

Z kolei ładunki masowe ciekłe stanowiły 6,6 proc. całej masy towarowej przetransportowanej przez samochody w 2020 roku. Rok wcześniej odsetek wynosił 5,9 proc. 

Jednym z największych w Polsce przewoźników płynnej chemii jest Trans Polonia, która ma ponad pół tysiąca zestawów. 

Powstaje Grupa Sachs Trans o zróżnicowanej ofercie. Właśnie powiększyła się o zarejestrowaną w Kędzierzynie-Koźlu spółkę MAK International Transport. Istnieje ona od 16 lat i ma 15 zestawów z cysternami do przewozu materiałów chemicznych. – W przyszłym roku przymierzamy się do rozwinięcia jej działalności. Klienci potrzebują większych przewoźników, ponieważ duże floty dają większe możliwości od małych – tłumaczy założyciel Grupy Sachs Trans Marek Sachs. 

Drogowy
Kanada testuje Solarisy
Materiał Promocyjny
Zrównoważony transport miejski w Polsce Wschodniej: program Fundusze Europejskie
Drogowy
Chińczycy zdobyli rosyjski rynek ciężarówek
Drogowy
Nadchodzi nowa generacja ciężarówek Jelcz. Tylko kierownica została taka sama
Drogowy
Słabe perspektywy producentów naczep
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Drogowy
Na placach stoi 2 tysiące ciężarówek ze starymi tachografami
Drogowy
Czy rząd zamknie granicę z Białorusią?