W Polsce sprzedaż na rynku wtórnym opon do samochodów ciężarowych przekroczyła 900 tys. sztuk i wzrosła o 14% w stosunku do roku 2020, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego. W stosunku do 2019 roku dynamika wzrostu wyniosła 16%. Ubiegłoroczny wynik pobił rekordowy rok 2018.
Aż o 44% zwiększyła się r/r/ sprzedaż opon do samochodów dostawczych. W porównaniu do roku 2019 wzrost wyniósł 19%. – Ostatni rok był dla producentów i importerów rekordowy. Popyt na opony wszystkich segmentów przewyższył nawet dane z 2019 roku. Bardzo dobrze sprzedawały się opony klasy premium, zarówno w segmencie aut osobowych, jak i ciężarowych. W segmencie opon ciężarowych opony premium są wybierane najczęściej i mają już 42% udziału w rynku. W kategorii opon do samochodów osobowych, dostawczych i SUV opony premium osiągnęły 30% udział w rynku i cały czas widać tu wzrosty – przyznaje prezes zarządu PZPO Radosław Bółkowski.
W Europie, jak wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Wyrobów z Gumy ETRMA, sprzedaż na rynku wtórnym opon do ciężarówek wzrosła o 12% do przeszło 13,4 mln sztuk. Jednak w czwartym kwartale wzrosty wyhamowały do 1%. Europejski rynek wtórny jest 2,5-krotnie większy od sprzedaży opon na pierwszy montaż.
W Europie funkcjonują 93 fabryki opon oraz zakłady bieżnikowania.