GDDKiA ostrzega, że najbliższych dniach należy spodziewać się niewielkich ograniczeń związanych z przystosowaniem oznakowania pionowego do nowej organizacji ruchu. Chodzi o usunięcie wszystkich przesłon z tablic i drogowskazów na odcinku od węzła Lublinek do węzła Aleksandrów Łódzki, a także montażu dodatkowych tablic na autostradzie A2.
Nowy, 16-kilometrowy odcinek jest uzupełnieniem oddanego w czerwcu ubiegłego roku ponad 12-kilometrowego odcinka S14 pomiędzy węzłami Łódź Lublinek i Aleksandrów Łódzki. Nowo otwarty odcinek kosztował 811 mln zł, zaś oddany do ruchu rok wcześniej 670 mln. Unijne dofinansowanie sięgnęło łącznie 903,6 mln zł.
Czytaj więcej
Wysokie nakłady na ładowarki nie zwracają się i opóźniają budowę miejsc wypoczynku dla zmotoryzowanych.
Pierścień dróg wokół aglomeracji łódzkiej liczy 112 km i składa się w części z autostrad i w części z dróg ekspresowych. Północną część o długości niespełna 20 km stanowi autostrada A2. Wschodnia część, liczy nieco ponad 30 km, to autostrada A1. Południowy fragment to droga ekspresowa S8 na długości ponad 21 km, zaś zachodnią część ringu stanowi droga ekspresowa S14. W tym przypadku długość wynosi blisko 41 km. Autostrada A1 i droga ekspresowa S8 będące częściami obwodnicy mają nawierzchnię betonową, pozostałe bitumiczną.