GDDKiA zmodyfikuje dokumentację przetargową, aby infrastruktura do ładowania pojazdów elektrycznych mogła być wybudowana przez dzierżawcę lub w przypadku braku możliwości lub woli realizacji takiej infrastruktury, przez podmiot zewnętrzny, wskazany przez wydzierżawiającego (GDDKiA), wybranego w ramach oddzielnego postępowania przetargowego.
GDDKiA poprowadzi przetargi na stacje ładowania dla pojazdów elektrycznym w odrębnym postępowaniu. Dla poprawy rentowności przedsięwzięcia dyrekcja analizuje możliwość wydłużenie okresu dzierżawy (z 10 lat na 20 lat), oraz zawieszenie czynszu dzierżawnego, na okres budowy inwestycji.
Generalna Dyrekcja tłumaczy, że takie działanie umożliwi podmiotom niezainteresowanym realizacją stacji ładowania o dużej mocy wzięcie udziału w przetargu na dzierżawę MOP, w ramach którego oczekiwana będzie budowa infrastruktury tradycyjnej - stacji paliw i gastronomii.
Czytaj więcej
Elektryczne ciężarówki nie muszą jeździć tylko w dużych korporacjach, choć kilometr przebiegu takiego samochodu jest zaporowo drogi z powodu wysokiej ceny auta oraz infrastruktury.
Już teraz GDDKiA wprowadziła w umowach dzierżawy zwolnienie z czynszu od przychodu od paliw alternatywnych przez 5 lat. Mimo to w przeprowadzonych w 2022 roku przetargach na dzierżawę 56 lokalizacji MOP, nie udało się pozyskać dzierżawców w przypadku 42 lokalizacji.