Po dziesięciu dniach lipca rejestracje nowych samochodów ciężarowych o dmc pow. 3,5 tony wzrosły o 13,2% w stosunku do analogicznego okresu roku wcześniejszego. To kontynuacja wzrostów z czerwca, gdy rejestracje poprawiły się o 9,1 proc. w stosunku od czerwca 2024 roku i wyniosły 3513 samochodów, podlicza Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.
Związek zaznacza, że jest to wynik najwyższy w historii notowań dla omawianego miesiąca. Wzrost nastąpił dzięki ciągnikom samochodowym (2 586 sztuk, +19%), bowiem zarówno podwozia jak i nieliczne samochody specjalne odnotowały spadek, odpowiednio: -13% i -4%.
Czytaj więcej
Kolejarze widzą szansę w przewozach intermodalnych, ale niejasne przepisy sankcyjne stawiają rozw...
Do inwestycji mogą zachęcać pojawiające się braki samochodów w Niemczech. Z badania EFL firm TSL w II kwartale wynika, że 21 proc. firm z sektora TSL planuje zwiększyć poziom inwestycji, kwartał wcześniej był to podobny poziom (20 proc.); 24% przedstawicieli sektora TSL prognozuje wyższą sprzedaż.
Branżowy subindeks Barometru EFL dla TSL na II kwartał tego roku wyniósł 53 pkt., o 1,1 pkt. więcej niż kwartał wcześniej. Odczyt rośnie od początku roku, trzeci kwartał z rzędu. Co więcej, nastroje od niemal dwóch lat są stabilne, gdyż ostatni raz wartość wskaźnika spadła poniżej 50 pkt. w III kwartale 2023 roku. Firmy transportowe, spedycyjne i logistyczne nie sygnalizują także większych problemów z płynnością, gdyż tylko 8 proc. wskazuje na możliwą słabszą kondycję finansową.