Sprzedaż ciężarówek marki Mercedes-Benz zmalała w 2024 roku o 20 %, podała firma. Głównymi rynkami marki są Europa i Ameryka Południowa. MAN podliczył na razie tylko 9 pierwszych miesięcy roku i podał, że z powodu malejącego popytu w Europie sprzedaż marki zmalała o 18 % rok do roku. Scania zwiększyła w tym okresie dostawy na całym świecie o 9 %.
Po trzech kwartałach dostawy Volvo zmalały o 11 % (16 % w Europie), ale spadki pogłębiają się w kolejnych miesiącach – w trzecim kwartale sprzedaż była o 15 % mniejsza (24 % w Europie) niż rok wcześniej. Napływ zamówień od europejskich klientów jest w trzecim kwartale o 11 % większy niż w 2023 roku, co jest światełkiem w tunelu, bowiem po trzech kwartałach notowany jest cały czas spadek o 10 %. Natomiast DAF spodziewa się ok. 3-procentowego spadku popytu na ciężarówki w tym roku.