Reklama

Mniej towarów do wożenia

Rynku nie rozruszało nawet anemiczne jesienne ożywienie w transporcie. Przewoźnicy nie inwestują w tabor, na czym ciepią producenci naczep i przyczep, tnąc produkcję.

Publikacja: 14.01.2025 14:48

Mniej towarów do wożenia

GDDKiA zima eska 2021

Foto: GDDKiA

Choć Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM) podał, że w grudniu liczba przejazdów ciężarówek wzrosła rok do roku o 3 proc. i o 0,5 proc. w stosunku do listopada, to przewoźnicy nie spodziewają się rychłej poprawy gospodarczej i nie inwestują w tabor. 

Rynek nowych naczep zmniejszył się w grudniu o 22,1%, spadają już siedemnasty miesiąc z rzędu. Zarejestrowano 927 szt., a w całym roku 15 702 szt., o 33,1% mniej niż rok wcześniej, podliczył Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego. Rejestracje ciągników samochodowych obniżyły się w całym 2024 roku o 25,2% r/r.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Drogowy
Szybsze odprawy w Kukurykach
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Drogowy
Scania weszła do Chin, a one planują podbić świat
Drogowy
Przewoźnicy otrzymali dofinansowanie do wymiany tachografów
Drogowy
Odbicie nastrojów w branży transportowej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Drogowy
Na polsko-białoruskiej granicy stoi już 3 tysiące ciężarówek
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama