Aktualizacja: 30.06.2025 22:49 Publikacja: 27.02.2025 18:28
KPSPD
Foto: KPSPD
Lubelski przewoźnik Rafał Mekler ostrzega, że w branży transportu drogowego kipi. – Przewoźnicy niepokoją się o przyszłość firm, roboty jest mało, stawki są fatalne. Samochody robią kilometry, ale pieniędzy z tego nie ma, a koszty zjadają zyski – tłumaczy Mekler.
Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego IRU przyznaje w lutowym raporcie, że europejska gospodarka jest w stagnacji, w ostatnich dwóch latach niemiecki PKB jest w najlepszym razie w stagnacji, o ile nie zmalał. Produkcja większości podstawowych branż przemysłowych spadła w ostatnich dwóch latach o 10 proc. Na dodatek wysoka inflacja nie pomaga ożywieniu gospodarczemu, ponieważ zmusza banki centralne do podnoszenia stóp procentowych. Podobny efekt mają rosnące ceny energii i nadchodzące kolejne opłaty ETS za emisję CO2.
Wraz z wakacjami rozpoczyna się sezon zlotów i pokazów ciężarówek. Na miłośników ciężkich pojazdów czekają nowe...
Niecała połowa przewoźników uważa swoją kondycje finansową za dobrą, a wśród małych zaledwie co dwunasty podmiot...
Po pożarze jednej z hal lakierniczych i śrutowni produkcja ruszyła i spółka zapewnia, że zakład funkcjonuje bez...
Elektroniczna kolejka służy ukraińskim służbom do blokowania polskich samochodów, a wspomaga własnych przewoźnik...
Trans Polonii kupiła Nijman/Zeetank Holding, holenderskiego potentata rynku transportowo-logistycznego.
Polska może wprowadzić kontrole na wjeździe z Niemiec, podobne do stosowanych przez niemiecką policję.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas