Reklama
Rozwiń

Jeśli nie nowe naczepy, to odnowione

Wielton tworzy europejską sieć warsztatów odnawiających naczepy. Usługa odświeżenia otwarta dla marek własnych oraz trzecich.

Publikacja: 23.03.2025 20:57

Jeśli nie nowe naczepy, to odnowione

Grupa Wielton

Foto: Grupa Wielton

Z początkiem roku wieluński producent naczep i przyczep rozpoczął w Wieluniu remonty naczep. W tym celu Grupa Wielton powołała ReTrailer Sp. z o.o., która koncentruje się na drugim cyklu życia naczep tj. ich renowacji fabrycznej, sprzedaży i wynajmie naczep używanych oraz odpowiedzialnym recyklingu i utylizacji tych, których dalsza eksploatacja nie jest możliwa. 

Do skorzystania z usługi ma zachęcić przewoźników atrakcyjna cena, niższa niż naczepy nowej. – Spółka ReTrailer po przeprowadzeniu audytu technicznego nie tylko przeprowadzi kompleksową renowację elementów, ale i wymianę potrzebnych części. Poprawiając stan oraz wygląd używanego pojazdu wykorzystując potencjał każdego elementu, zyska on nowe, dłuższe życie oraz przyczyni się do redukcji śladu węglowego produkowanego przez transport – podkreśla prezes zarządu Grupy Wielton Paweł Szataniak.

Czytaj więcej

Europa wyda miliardy na cyfrowe sterowanie ruchem kolejowym

Proces renowacji odbywa się w jednej z wydzielonych hal na terenie zakładu Grupy Wielton w Wieluniu. Personel pracuje nad osiągnięciem optymalnej efektywności. – To pełnoprawny proces fabryczny, a nie standardowa usługa serwisowa i nie należy mylić tych dwóch rzeczy. Już teraz prowadzimy rozmowy z partnerami w Polsce i Europie w celu uruchomienia dwóch kolejnych lokalizacji – wyjawia CEO ReTrailer Bartosz Budnicki. 

W procesie renowacji odnawiane są kluczowe elementy, takie jak nadwozia, podłogi, ramy, osie, układ hamulcowy, opony i obręcze. Niezbędna jest jednak wymiana elementów, które nie nadają się do odnowienia, takich jak zawieszenie, układ elektryczny oraz układ pneumatyczny. – Oferta ReTrailer jest skierowana głównie do naczep około 6-letnich, ponieważ ich renowacja jest najbardziej opłacalna zarówno technicznie, jak i ekonomicznie. Zrealizowaliśmy już również kontrakt na starsze naczepy jednego z naszych klientów. Było to możliwe, ponieważ kluczowe kryterium – czyli zadowalający stan ramy – pozwoliło na przeprowadzenie pełnej renowacji – tłumaczy CEO ReTrailer. 

Dodaje, że firma obsługuje klientów zarówno z Polski, jak i innych krajów europejskich, gdzie fabryczna renowacja naczep jest bardziej rozpowszechniona. – Prowadzimy rozmowy z kluczowymi graczami na europejskim rynku transportowym, jednak szczegóły realizowanych już kontraktów pozostają poufne – zastrzega Budnicki. 

Czytaj więcej

Regionalne sprintery dowiozą pasażerów do CPK

Firma liczy na duże zainteresowanie. Budnicki wskazuje, że według danych PZPM park zarejestrowanych naczep ciężarowych (skrzynia/platforma oraz furgon) o DMC pow. 3,5 t. na koniec 2023 roku w Polsce wynosił około 250 tys. sztuk, z czego wiek około 150 tys. z nich wynosił ponad 6 lat. – Szacujemy, że docelowy potencjał rynku fabrycznej renowacji wynosi około 3-4 tys. naczep rocznie w samej Polsce. Naszym celem jest zajęcie znaczącej części tego nowego segmentu. Co ciekawe, obok renowacji naczep naszych klientów, dużym zainteresowaniem cieszy się także program ReFurbished by ReTrailer – polegający na skupowaniu używanych naczep różnych marek, ich renowacji i ponownej sprzedaży. To dla nas spore zaskoczenie, ale rynek lubi niespodzianki -dodaje Budnicki. 

Wielton ma 6 marek naczep. W Europie zarejestrowanych jest ok. 3 mln naczep, a odnawianie stosowane jest od kilku lat nie tylko przez producentów naczep jak Schmitz. Krone lub Lamberet, ale i użytkowników (np. DSV). Odnawiane są także komponenty naczep. 

Drogowy
Fanom ciężarówek serce zabije mocniej
Drogowy
Narasta zadłużenie firm transportowych
Drogowy
Wielton już pracuje, produkcja nie ucierpiała
Drogowy
Przewoźnicy: Ukraina blokuje granicę polskim ciężarówkom
Drogowy
Powstał tczewski gigant logistyki materiałów niebezpiecznych
Drogowy
Premier Tusk: nie wykluczam kontroli granicznych