Jeśli nie nowe naczepy, to odnowione

Wielton tworzy europejską sieć warsztatów odnawiających naczepy. Usługa odświeżenia otwarta dla marek własnych oraz trzecich.

Publikacja: 23.03.2025 20:57

Jeśli nie nowe naczepy, to odnowione

Grupa Wielton

Foto: Grupa Wielton

Z początkiem roku wieluński producent naczep i przyczep rozpoczął w Wieluniu remonty naczep. W tym celu Grupa Wielton powołała ReTrailer Sp. z o.o., która koncentruje się na drugim cyklu życia naczep tj. ich renowacji fabrycznej, sprzedaży i wynajmie naczep używanych oraz odpowiedzialnym recyklingu i utylizacji tych, których dalsza eksploatacja nie jest możliwa. 

Do skorzystania z usługi ma zachęcić przewoźników atrakcyjna cena, niższa niż naczepy nowej. – Spółka ReTrailer po przeprowadzeniu audytu technicznego nie tylko przeprowadzi kompleksową renowację elementów, ale i wymianę potrzebnych części. Poprawiając stan oraz wygląd używanego pojazdu wykorzystując potencjał każdego elementu, zyska on nowe, dłuższe życie oraz przyczyni się do redukcji śladu węglowego produkowanego przez transport – podkreśla prezes zarządu Grupy Wielton Paweł Szataniak.

Czytaj więcej

Europa wyda miliardy na cyfrowe sterowanie ruchem kolejowym

Proces renowacji odbywa się w jednej z wydzielonych hal na terenie zakładu Grupy Wielton w Wieluniu. Personel pracuje nad osiągnięciem optymalnej efektywności. – To pełnoprawny proces fabryczny, a nie standardowa usługa serwisowa i nie należy mylić tych dwóch rzeczy. Już teraz prowadzimy rozmowy z partnerami w Polsce i Europie w celu uruchomienia dwóch kolejnych lokalizacji – wyjawia CEO ReTrailer Bartosz Budnicki. 

W procesie renowacji odnawiane są kluczowe elementy, takie jak nadwozia, podłogi, ramy, osie, układ hamulcowy, opony i obręcze. Niezbędna jest jednak wymiana elementów, które nie nadają się do odnowienia, takich jak zawieszenie, układ elektryczny oraz układ pneumatyczny. – Oferta ReTrailer jest skierowana głównie do naczep około 6-letnich, ponieważ ich renowacja jest najbardziej opłacalna zarówno technicznie, jak i ekonomicznie. Zrealizowaliśmy już również kontrakt na starsze naczepy jednego z naszych klientów. Było to możliwe, ponieważ kluczowe kryterium – czyli zadowalający stan ramy – pozwoliło na przeprowadzenie pełnej renowacji – tłumaczy CEO ReTrailer. 

Dodaje, że firma obsługuje klientów zarówno z Polski, jak i innych krajów europejskich, gdzie fabryczna renowacja naczep jest bardziej rozpowszechniona. – Prowadzimy rozmowy z kluczowymi graczami na europejskim rynku transportowym, jednak szczegóły realizowanych już kontraktów pozostają poufne – zastrzega Budnicki. 

Czytaj więcej

Regionalne sprintery dowiozą pasażerów do CPK

Firma liczy na duże zainteresowanie. Budnicki wskazuje, że według danych PZPM park zarejestrowanych naczep ciężarowych (skrzynia/platforma oraz furgon) o DMC pow. 3,5 t. na koniec 2023 roku w Polsce wynosił około 250 tys. sztuk, z czego wiek około 150 tys. z nich wynosił ponad 6 lat. – Szacujemy, że docelowy potencjał rynku fabrycznej renowacji wynosi około 3-4 tys. naczep rocznie w samej Polsce. Naszym celem jest zajęcie znaczącej części tego nowego segmentu. Co ciekawe, obok renowacji naczep naszych klientów, dużym zainteresowaniem cieszy się także program ReFurbished by ReTrailer – polegający na skupowaniu używanych naczep różnych marek, ich renowacji i ponownej sprzedaży. To dla nas spore zaskoczenie, ale rynek lubi niespodzianki -dodaje Budnicki. 

Wielton ma 6 marek naczep. W Europie zarejestrowanych jest ok. 3 mln naczep, a odnawianie stosowane jest od kilku lat nie tylko przez producentów naczep jak Schmitz. Krone lub Lamberet, ale i użytkowników (np. DSV). Odnawiane są także komponenty naczep. 

Z początkiem roku wieluński producent naczep i przyczep rozpoczął w Wieluniu remonty naczep. W tym celu Grupa Wielton powołała ReTrailer Sp. z o.o., która koncentruje się na drugim cyklu życia naczep tj. ich renowacji fabrycznej, sprzedaży i wynajmie naczep używanych oraz odpowiedzialnym recyklingu i utylizacji tych, których dalsza eksploatacja nie jest możliwa. 

Do skorzystania z usługi ma zachęcić przewoźników atrakcyjna cena, niższa niż naczepy nowej. – Spółka ReTrailer po przeprowadzeniu audytu technicznego nie tylko przeprowadzi kompleksową renowację elementów, ale i wymianę potrzebnych części. Poprawiając stan oraz wygląd używanego pojazdu wykorzystując potencjał każdego elementu, zyska on nowe, dłuższe życie oraz przyczyni się do redukcji śladu węglowego produkowanego przez transport – podkreśla prezes zarządu Grupy Wielton Paweł Szataniak.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Drogowy
Wschodnia Obwodnica Warszawy będzie projektowana od nowa
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Drogowy
Policja uniemożliwiła przewoźnikom blokadę Szczecina
Drogowy
Przewozy TIR coraz popularniejsze w Chinach
Drogowy
Przewoźnicy chcą obniżenia kosztów działaności
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Drogowy
Mniej ciężarówek przejechało przez ukraińską granicę
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście