W marcu pierwsze rejestracje nowych samochodów ciężarowych o dmc pow. 3,5 tony zmalały o 7 proc. do 2573 sztuk. Dynamika spadku maleje z każdym miesiącem, od początku roku rejestracje zmniejszyły się o 12,5 proc. do 6324 sztuk, podlicza Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów.
W przypadku kluczowego segmentu tego rynku i zarazem barometru gospodarczego, czyli nowych ciągników, ich pierwsze rejestracje zmalały o 11,3 proc. w marcu (do 1864 szt.), a od początku roku o 13 proc.
Czytaj więcej
Firmy transportowo-logistyczne zaczynają często wymieniać kierownictwo, firmy rekrutujące mają co...
Mały popyt odczuwalny jest także na rynku wtórnym. W marcu pierwsze rejestracje używanych samochodów ciężarowych były o 11,1 proc. mniejsze niż rok wcześniej (2474 szt.), a w pierwszym kwartale spadek sięgnął 7,3 proc. (7373 szt.).
Malutki promyk nadziei daje malejąca dynamika spadków oraz prognozy makroekonomiczne. PKO Research podało, że wskaźnik PMI w marcu wzrósł do 50,7 pkt. z 50,6 pkt. w lutym i tym samym jest najwyższy od prawie 3 lat, a od dwóch miesięcy utrzymuje się powyżej granicy 50 pkt. „Warto odnotować wzrost eksportu po raz pierwszy od początku 2022 roku. Mniej korzystnie wygląda redukcja zatrudnienia, ale ta nastąpiła po wzroście etatów w ostatnim czasie” zastrzega PKO Research.