W pierwszym kwartale roku dynamika spadku liczby rejestracji samochodów ciężarowych i furgonów pogłębiła się w stosunku do 2024 roku. Rejestracje sięgnęły 72 941 sztuk i były o 16 proc. mniejsze niż w tym samym okresie 2024 roku. W segmencie pojazdów o dmc powyżej 16 ton spadek wyniósł 16,6 proc., gdy dla średnich 12,5 proc., podlicza Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów ACEA.
Rejestracje malały z największą dynamiką w Niemczech (25,4 proc.), Francji (17,6 proc.), Hiszpani (12,8 proc.), Polsce (12,5 proc.) oraz Włoszech (9,4 proc.).
W całym 2024 roku spadki były o połowę mniejsze, jednak z każdym miesiącem popyt malał, aby w grudniu skurczyć się w Niemczech o niemal 39 proc., we Francji o 14 proc., w Hiszpanii o 12 proc.
Czytaj więcej
Hiszpańska lekcja jest przestrogą dla Polski. Czy nasza infrastruktura okaże się odporna na zakłó...
Niepokoi ponad 12-procentowe zmniejszenie rejestracji samochodów dostawczych o dmc do 3,5 ton. Do tej pory ten segment opierał się spadkom.