Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 16.10.2025 10:46 Publikacja: 16.07.2025 11:12
Robert Przybylski
Foto: Robert Przybylski
Używane, kilkuletnie ciężarówki na LNG kosztują 20-25 tys. euro i są co najmniej o jedną trzecią tańsze od diesli. Różnice w wycenie takich samych roczników mogą sięgać 300 tys. zł. Firmy leasingowe sprzedają na wtórnym rynku ciężarówki LNG za 44-38 proc. wyceny ubezpieczyciela. – Rynek nie patrzy na nie przychylnie, ponieważ trzeba zapewnić im alternatywną infrastrukturę tankowania. Czyli dokładnie tak, jak w elektrykach. W tej sytuacji spotykają się z brakiem zainteresowania, co podbija spadek wartości – tłumaczy analityk Eutotax Marcin Kardas.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Chiny planują globalną ofensywę na rynku samochodów ciężarowych i wygląda na to, że będą uczyć się do Scanii.
Komisja Europejska zgodziła się na pomoc dla polskich przewoźników i dofinansowanie do wymiany tachografów. Kto...
Poprawiły się nastroje w branży transportu drogowego, rosną stawki i rejestracje ciężarówek, ale i długi branży...
Tempo odpraw wjeżdżających do Polski samochodów jest niewystarczające. Główny kanał przewozu towarów na Białoruś...
W Europie, podobnie jak w Polsce, rośnie popyt na samochody ciężarowe. Odbicie jest szczególnie widoczne w ciągn...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas