Po raz pierwszy w historii polskiej motoryzacji, polska marka jest sprzedawań w USA. Solaris Bus & Coach podpisał pierwszy kontrakt na dostawę autobusów do USA: dwóch 12-metrowych autobusów elektrycznych (40 stóp) oraz dwóch 18-metrowych (60 stóp), przegubowych pojazdów elektrycznych. Umowa przewiduje również opcję dostarczenia do 12 dodatkowych pojazdów.
Made in Poland
Dostawy autobusów zaplanowane są na drugą połowę 2026 roku. Zamawiającym jest King County Metro, które świadczy usługi transportu publicznego dla miasta Seattle w stanie Waszyngton oraz 34 innych miast. Ten jeden z największych w USA operatorów zamierza przejść do 2035 roku na całkowicie zeroemisyjną flotę, która liczyła w maju 2022 roku 1400 autobusów.
Czytaj więcej
Komisja Europejska, która zapewnia o wsparciu dla małych firm, w działaniach wspiera dużych graczy i mocniejsze państwa. Spedytorzy i agencje celne niepokoją się nowym Unijnym Kodeksem Celnym.
Solaris przygotował na północnoamerykański rynek nową konstrukcję, spełniającą wszystkie wymogi regulacyjne USA, w tym normy FMVSS i ADA. Producent zapewnia, że „Platforma ta będzie wyposażona w najbardziej zaawansowane technologie stosowane w autobusach bateryjnych, wypracowane przez Solarisa na bazie 15-letniego doświadczenia w tej dziedzinie w produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwiązania będą obejmować nowoczesne systemy napędów elektrycznych, autorską technologię integracji baterii oraz innowacyjne funkcje łączności, które zostały przetestowane na rynku europejskim.”
Solaris nie podaje więcej szczegółów technicznych, wiadomo jednak, że homologacja nowej konstrukcji odbędzie się na przełomie 2025 i 2026 roku. W dziale technicznym projekt North American Market (NAM) prowadzi Marcin Chodor. Samochód oferowany będzie tylko z napędem bateryjnym i wodorowym.