Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 17.10.2025 06:25 Publikacja: 30.01.2025 17:39
Komisja Europejska
Foto: Komisja Europejska
Bruksela przygotowuje plan ratowania przemysłu motoryzacyjnego, który ma przedstawić 5 marca. 30 stycznia przewodnicząca KE Ursula von der Leyen spotkała się z przedstawicielami przemysłu samochodowego, pracownikami oraz tzw. organizacjami pozarządowymi w trójstronnym dialogu. – Europejski przemysł motoryzacyjny znajduje się w kluczowym momencie i zdajemy sobie sprawę z wyzwań, przed którymi stoi. Dlatego szybko reagujemy, aby im zaradzić. Podstawowe pytanie, na które musimy wspólnie odpowiedzieć, brzmi: czego nam jeszcze brakuje, aby uwolnić innowacyjną siłę naszych firm i zapewnić solidny i zrównoważony sektor motoryzacyjny – stwierdziła Leyen.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Branża transportu drogowego jest zdecydowanie przeciwna narzuconemu administracyjnie obowiązkowi wykorzystywania...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Rządy wymuszają przejście na paliwa alternatywne przepisami. Tam, gdzie administracja wycofała się ze wsparcia,...
Elektromobilność okazuje się pułapką dla całego europejskiego przemysłu samochodowego, który nie potrafi produko...
Nie ma wyścigu po subwencje na elektryczne samochody ciężarowe. Dopłaty wymagają od przedsiębiorców znacznych ka...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Przemysł samochodowy zainwestował miliardy w niechodliwe elektryki i obawia się, że nakłady się nie zwrócą.
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas