Nocne dostawy części zamiennych są podstawą dla punktów sprzedaży samochodów. Z wyliczeń firmy konsultingowej DCG Dealer Consulting wynika, że w Polsce działa ponad 1350 autoryzowanych punktów dealerskich. W tym segmencie dwóch graczy zdominowało rynek: CAT Logistics i GEFCO, które już jest częścią koncernu CEVA. Konkuruje z nimi Go! Express i Seifert, który od 1 lipca będzie obsługiwał magazyn w Strykowie pracujący dla Mercedes Trucks.
Namieszać na rynku może Inter Cars, którego spółka logistyczna ILS powołała z duńską firmą DANX podmiot zajmujący się ekspresowymi nocnymi dostawami części samochodowych. – Firmy powołały spółkę, aby w partnerski sposób dzielić się ryzykiem i zyskami. Obie strony będą w niej symetrycznymi udziałowcami (50/50). Strony nie wnoszą aportem składników do nowej spółki. Będzie ona niezależnym podmiotem i ma na celu rozszerzenie działalności logistycznej dla klientów zewnętrznych o inny segment. Planujemy długotrwałą współpracę, której celem jest poszerzenie działalności o wysokiej jakości usługi transportu in-night dla zewnętrznych klientów B2B – wyjaśnia prezes i dyrektor zarządzający w ILS Wojciech Aleksandrowicz.
Czytaj więcej
Za rok państwa muszą wprowadzić w życie dyrektywę uzależniającą stawki opłat myta od wielkości emisji dwutlenku węgla.
Pierwszym rynkiem będzie Polska, ale nie jest wykluczona współpraca w innych krajach.
Prezes dodaje, że ILS wnosi doświadczenie na rynku polskim (i innych rynkach Europy Środkowo - Wschodniej) oraz dostęp do zorganizowanej struktury logistycznej. – Dzięki temu onboarding nowych klientów może być bardzo szybki. DANX posiada szerokie portfolio klientów z różnych branż, nie tylko automotive. Wielu z nich poszukuje dostawcy usług in-night również w Europie Środkowo-Wschodniej. DANX ma wypracowane skuteczne schematy współpracy z tymi klientami oparte m.in. o istniejące systemy informatyczne – wymienia Aleksandrowicz.