Wyścigi w nocnych ekspresach

W niszowym segmencie nocnych dostaw ekspresowych zaczyna się robić ciasno wraz z wejściem InterCars.

Publikacja: 11.04.2023 09:42

Wyścigi w nocnych ekspresach

ILS

Foto: ILS

Nocne dostawy części zamiennych są podstawą dla punktów sprzedaży samochodów. Z wyliczeń firmy konsultingowej DCG Dealer Consulting wynika, że w Polsce działa ponad 1350 autoryzowanych punktów dealerskich. W tym segmencie dwóch graczy zdominowało rynek: CAT Logistics i GEFCO, które już jest częścią koncernu CEVA. Konkuruje z nimi Go! Express i Seifert, który od 1 lipca będzie obsługiwał magazyn w Strykowie pracujący dla Mercedes Trucks. 

Namieszać na rynku może Inter Cars, którego spółka logistyczna ILS powołała z duńską firmą DANX podmiot zajmujący się ekspresowymi nocnymi dostawami części samochodowych. – Firmy powołały spółkę, aby w partnerski sposób dzielić się ryzykiem i zyskami. Obie strony będą w niej symetrycznymi udziałowcami (50/50). Strony nie wnoszą aportem składników do nowej spółki. Będzie ona niezależnym podmiotem i ma na celu rozszerzenie działalności logistycznej dla klientów zewnętrznych o inny segment. Planujemy długotrwałą współpracę, której celem jest poszerzenie działalności o wysokiej jakości usługi transportu in-night dla zewnętrznych klientów B2B – wyjaśnia prezes i dyrektor zarządzający w ILS Wojciech Aleksandrowicz. 

Czytaj więcej

Za rok myto zależne od emisji CO2

Pierwszym rynkiem będzie Polska, ale nie jest wykluczona współpraca w innych krajach. 

Prezes dodaje, że ILS wnosi doświadczenie na rynku polskim (i innych rynkach Europy Środkowo - Wschodniej) oraz dostęp do zorganizowanej struktury logistycznej. – Dzięki temu onboarding nowych klientów może być bardzo szybki. DANX posiada szerokie portfolio klientów z różnych branż, nie tylko automotive. Wielu z nich poszukuje dostawcy usług in-night również w Europie Środkowo-Wschodniej. DANX ma wypracowane skuteczne schematy współpracy z tymi klientami oparte m.in. o istniejące systemy informatyczne – wymienia Aleksandrowicz.

Podkreśla, że ILS pozostaje niezależnym operatorem logistycznym, nie tylko dla Inter Cars, ale także pozostałych swoich klientów. – Wzajemne usługi pomiędzy ILS a nową spółką mogą być wykonywane w uzasadnionych ekonomicznie przypadkach (np. synergie na wybranych liniach transportowych) – tłumaczy prezes ILS. 

Zaznacza, że Inter Cars może korzystać z usług DANX w zakresie transportu na rynkach, na których ten operuje, jeżeli takie potrzeby się pojawią a oferta DANX będzie atrakcyjna rynkowo.

Nocne dostawy części zamiennych są podstawą dla punktów sprzedaży samochodów. Z wyliczeń firmy konsultingowej DCG Dealer Consulting wynika, że w Polsce działa ponad 1350 autoryzowanych punktów dealerskich. W tym segmencie dwóch graczy zdominowało rynek: CAT Logistics i GEFCO, które już jest częścią koncernu CEVA. Konkuruje z nimi Go! Express i Seifert, który od 1 lipca będzie obsługiwał magazyn w Strykowie pracujący dla Mercedes Trucks. 

Pozostało 82% artykułu
Firmy
Duńczycy jednak stawiają na Turcję
Firmy
Automaty paczkowe w sieciach otwartych czy zamkniętych?
Firmy
W trzecim kwartale InPost rósł dwa razy szybciej od rynku
Firmy
Brytyjski urząd antymonopolowy wstrzymał przejęcie Wincantona
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Firmy
Ekol w ostatniej chwili postawił na samodzielność