Wyścigi w nocnych ekspresach

W niszowym segmencie nocnych dostaw ekspresowych zaczyna się robić ciasno wraz z wejściem InterCars.

Publikacja: 11.04.2023 09:42

Wyścigi w nocnych ekspresach

ILS

Foto: ILS

Nocne dostawy części zamiennych są podstawą dla punktów sprzedaży samochodów. Z wyliczeń firmy konsultingowej DCG Dealer Consulting wynika, że w Polsce działa ponad 1350 autoryzowanych punktów dealerskich. W tym segmencie dwóch graczy zdominowało rynek: CAT Logistics i GEFCO, które już jest częścią koncernu CEVA. Konkuruje z nimi Go! Express i Seifert, który od 1 lipca będzie obsługiwał magazyn w Strykowie pracujący dla Mercedes Trucks. 

Namieszać na rynku może Inter Cars, którego spółka logistyczna ILS powołała z duńską firmą DANX podmiot zajmujący się ekspresowymi nocnymi dostawami części samochodowych. – Firmy powołały spółkę, aby w partnerski sposób dzielić się ryzykiem i zyskami. Obie strony będą w niej symetrycznymi udziałowcami (50/50). Strony nie wnoszą aportem składników do nowej spółki. Będzie ona niezależnym podmiotem i ma na celu rozszerzenie działalności logistycznej dla klientów zewnętrznych o inny segment. Planujemy długotrwałą współpracę, której celem jest poszerzenie działalności o wysokiej jakości usługi transportu in-night dla zewnętrznych klientów B2B – wyjaśnia prezes i dyrektor zarządzający w ILS Wojciech Aleksandrowicz. 

Czytaj więcej

Za rok myto zależne od emisji CO2

Pierwszym rynkiem będzie Polska, ale nie jest wykluczona współpraca w innych krajach. 

Prezes dodaje, że ILS wnosi doświadczenie na rynku polskim (i innych rynkach Europy Środkowo - Wschodniej) oraz dostęp do zorganizowanej struktury logistycznej. – Dzięki temu onboarding nowych klientów może być bardzo szybki. DANX posiada szerokie portfolio klientów z różnych branż, nie tylko automotive. Wielu z nich poszukuje dostawcy usług in-night również w Europie Środkowo-Wschodniej. DANX ma wypracowane skuteczne schematy współpracy z tymi klientami oparte m.in. o istniejące systemy informatyczne – wymienia Aleksandrowicz.

Podkreśla, że ILS pozostaje niezależnym operatorem logistycznym, nie tylko dla Inter Cars, ale także pozostałych swoich klientów. – Wzajemne usługi pomiędzy ILS a nową spółką mogą być wykonywane w uzasadnionych ekonomicznie przypadkach (np. synergie na wybranych liniach transportowych) – tłumaczy prezes ILS. 

Zaznacza, że Inter Cars może korzystać z usług DANX w zakresie transportu na rynkach, na których ten operuje, jeżeli takie potrzeby się pojawią a oferta DANX będzie atrakcyjna rynkowo.

Nocne dostawy części zamiennych są podstawą dla punktów sprzedaży samochodów. Z wyliczeń firmy konsultingowej DCG Dealer Consulting wynika, że w Polsce działa ponad 1350 autoryzowanych punktów dealerskich. W tym segmencie dwóch graczy zdominowało rynek: CAT Logistics i GEFCO, które już jest częścią koncernu CEVA. Konkuruje z nimi Go! Express i Seifert, który od 1 lipca będzie obsługiwał magazyn w Strykowie pracujący dla Mercedes Trucks. 

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Firmy
Wielka Brytania będzie cała w barwach InPost
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Firmy
Orlen Paczka na sprzedaż
Firmy
W kurierce zaczyna być dla FedEx „pod górę”
Firmy
Nadchodzą potężne turbulencje na rynku kurierskim
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Firmy
Raben wchodzi do Szwajcarii
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej