Orlen i GLS zintegrowały systemy technologiczne oraz operacyjne i od 14 października klienci GLS Poland mogą odbierać i nadawać przesyłki z pierwszej w Polsce współdzielonej sieci automatów paczkowych Orlen.
Dzięki nowemu rozwiązaniu krajowa liczba punktów odbioru oraz nadawania paczek GLS wzrośnie do 13 tys., z których 6 tys. należy do Orlen. – Nasza współpraca z Orlenem to kolejny krok w stronę zapewnienia najbardziej kompleksowej oferty usług kurierskich na polskim rynku – tłumaczy dyrektor zarządzający GLS Poland Tomek Zwiercan.
Czytaj więcej
Dla polskich firm wejście na zagraniczne rynki jest koniecznością. Zagrożeniem są chińskie sklepy internetowe, które nie podlegają unijnym regulacjom, więc konkurencja nie odbywa się na równych zasadach.
Należąca do GLS sieć dostaw poza domem składa się z punktów Szybkiej Paczki, których jest 7000 w całym kraju. Są one zlokalizowanych w sklepach i zakładach usługowych oraz marketach, m.in. Lidl, ABC, Auchan, Carrefour, Dealz, Delikatesy Centrum, Duży Ben, Lewiatan, Martes Sport, Stokrotka, księgarniach Bonito czy salonikach prasowych Kolporter.
Miasta zadowolone
Na współdzieleniu infrastruktury zależy miastom. – Maksymalnie wykorzystujemy potencjał naszej sieci, dlatego udostępniamy ją także innym firmom. Dzięki temu mogą one korzystać z już istniejącej infrastruktury zamiast budować własną, niezależną sieć. W ten sposób dbamy o środowisko i efektywniej gospodarujemy przestrzenią miejską, w której funkcjonuje już prawie 50 tys. automatów paczkowych, obsługiwanych przez kilku operatorów – wskazuje kierownik Działu Sieci Automatów Paczkowych w Orlen Maciej Chłodziński.