Kalifornia jako pierwsza administracja stanowa wprowadzi od 2024 roku obowiązek dla wszystkich producentów mających dopuszczenie do rejestracji pojazdów użytkowych w tym stanie, oferowanie modeli z napędem elektrycznym.
W 2035 roku wszystkie samochody dystrybucyjne będą musiały mieć napęd elektryczny oraz co najmniej 40 proc. ciągników siodłowych. Po 2045 roku każda rejestrowana w Kalifornii po raz pierwszy ciężarówka będzie musiała mieć napęd elektryczny.
Czytaj więcej w: Dostawczy Melex za 100 tys. zł
W lipcu 15 stanów USA wraz z Dystryktem Kolumbia podpisało porozumienie, w myśl którego pojazdy spalinowe nie będą rejestrowane po 2050 roku, a w 2030 roku udział pojazdów elektrycznych wyniesie co najmniej 30 proc.
1 lipca amerykański Senat przeznaczył 1,5 bln dol. na nowe inwestycje, w tym w elektromobilność. W ramach tej sumy 70 mln dol. trafi na modernizację energetyki, w tym linii przesyłowych. 25 mld dol. otrzyma US Postal Service, przede wszystkim na wymianę floty samochodów na elektryczne. 2 mld dol. trafi na subsydia dla nabywców elektrycznych pojazdów użytkowych. Amerykańskie stowarzyszenie Calstart, które wspiera elektromobilność wylicza, że w USA dostępnych w sprzedaży jest co najmniej 70 modeli elektrycznych ciężarówek i autobusów, a do 2030 roku ich liczba wzrośnie do 200.